۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۸۷۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دغدغه فرهنگی در میان مسؤولان کمرنگ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان اجرای برنامه های فرهنگی را نیازمند ضمانت اجرایی دانست و گفت: متأسفانه مسؤولان ما در نظام اسلامی دغدغه فرهنگی ندارند و این روحیه درکشور کم رنگ است.
آيت الله عبدالنبي نمازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان عصر امروز در دیدار با مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان و اعضای ستاد اقامه نماز کاشان گفت: مراجعه مسؤولان ستاد امر به معروف و با رییس ستاد اقامه نماز به نهاد و ادارات شهرستان برای جمع آوری کمک های نقدی قابل قبول نیست.
 
 
نماینده ولی فقیه در کاشان بر قانونمندی تأمین اعتبارات فرهنگی تأکید کرد و گفت: تأمین اعتبارات فرهنگی باید بصورت قانونی و هدفمند از طریق درصدی از درآمدهایی مانند درآمدهای پالایشگاه های نفت تخصیص داده شود.
 
 
وی افزود: تخصیص دو درصد از درآمدهای پالایشگاه های نفت در شهرهایی که دارای پالایشگاه هستند بسیاری از مشکلات این شهرها را در بخش های مختلف از جمله بخش فرهنگی برطرف کرده است.
 
 
امام جمعه کاشان با اشاره به این که مسؤولان ما باید برای مسائل فرهنگی، دغدغه فرهنگی داشته باشند افزود: متأسفانه مسؤولان ما در نظام اسلامی دغدغه فرهنگی ندارند و این روحیه درکشور کم رنگ است.
 
 
آیت الله نمازی یادآورشد: برای فعالیت های فرهنگی در شهرستان باید منابع مالی تعریف شده ای باشد و قرارداد هایی بین متولیان فرهنگی و برخی از نهادها و ارگان های شهرستان منعقد شود تا بخشی از درآمدهای این مجموعه ها به کارهای فرهنگی اختصاص داده شود  اما با وجود این که این درخواست بارها تکرار شده اما تا کنون اجرایی نشده است.
 
 
نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه اجرای برنامه های فرهنگی را نیازمند ضمانت اجرایی دانست و بیان داشت: برای ضمانت اجرا در قانون هیچ تضمینی وجود ندارد.
 
 
آیت الله نمازی همچنین تدوین برنامه اجرای جلسات فصلی و سالانه ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان را ضروری خواند و افزود: تدوین اجرای برنامه ها و جلسات می تواند در برنامه ریزی برای حضور اعضا در جلسات نقش موثری داشته باشد.
 
 
امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به این که ما هنوز قدر و منزلت و جایگاه نماز را نمی دانیم بیان داشت: نمازهایی را که می خوانیم با اشکالاتی روبرو است از این رو ابتدا باید اسکلت نماز را بجا بیاوریم تا در ادامه به صورت نماز برسیم.
 
 
در ادامه رضا جدیدی مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز یاد آورشد: در مرکز استان امام جمعه، فرماندار و 20 نفر از مدیران کل عضو ستاد اقامه نماز هستند و در شهرستان هایی که دارای فرمانداری هستند امام جمعه، فرماندار و 12 نفر از رؤسای ادارات عضو ستاد اقامه نماز هستند.
 
 
وی افزود: فعالیت های ستاد اقامه نماز در شهرستان کاشان به دلیل حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان و تعداد زیاد روحانی و امام جماعت در این شهرستان به صورت ابتکاری برگزار می شود.
 
 
رضا جدیدی همچنین از عدم حضور برخی از اعضای ستاد اقامه نماز در جلسات انتقاد کرد و گفت: چه کاری بالاتر از نماز وجود دارد که بخواهیم آن را به نماز ترجیح بدهیم.
 
 
وی با اشاره به کمبود اعتبارات ستاد اقامه نماز، اعتبارات یک ساله ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان را دو میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای تامین کسری اعتبارات ستاد اقامه نماز سالانه 10 میلیون تومان از فولاد مبارکه  کمک گرفته می شود بنابراین اعتبارات ستاد اقامه نماز باید با مشارکت های مردمی تامین شود.
 
 
مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان کار فرهنگی و تبلیغاتی را هزینه‌بر خواند و گفت: برای تامین هزینه های فعالیت فرهنگی باید مردم وارد میدان شوند تا از طریق کمک های مردمی بخشی از هزینه های فرهنگی تامین‌ شود./1307/پ202/ب4
ارسال نظرات