۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۱۰۰۸۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حوزه های علمیه لرستان با کمبود زیرساخت مواجه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علیمه لرستان کمبود زیرساخت ها را از مشکلات مهم حوزه علمیه لرستان بیان کرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیرحوزه های علمیه استان لرستان صبح امروز در دیدار علما و ایثارگران با رییس جمهور ایران اسلامی که در سالن جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات حوزه علمیه لرستان، گفت: امروز حوزه علمیه استان لرستان با کمبود زیرساخت ها مواجه است.

وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در صیانت از اسلام، گفت: روحانیان بزرگترین محافظان اعتقادات و آداب و رسوم هستند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که روحانیت دغدغه مردم را دارد، افزود: اشاعه احکام و آموزه های دین نخستین نقش روحانیان است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ اسلام تأثیرگذار بوده اند، بیان داشت: حفاظت از دین و معارف دینی وظیفه روحانیان است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به وظایف روحانیان، افزود: روحانیان بزرگ ترین محافظان اعتقادات و آداب و رسوم هستند.

وی با اشاره به نقش روحانیان برای ارائه الگوی دینی برای جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیان لرستانی از گذشته های دور نقش خویش را در این راستا به خوبی ایفا کرده اند.

حجت الاسلام مبلغی با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگانی چون آیت الله بروجردی و آیت الله کمالوند، بیان کرد: آیت الله بروجردی شخصیتی بزرگ بود که مرزهای اسلام و عالم تشیع را درنوردید.

وی با بیان این که آیت الله بروجردی در دنیای اسلام درخشید، افزود: آیت الله کمالوند نیز شخصیت بزرگی بود که بسیاری از علما به وی متوسل می شدند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که مهم ترین مشکل و دغدغه مردم استان لرستان بیکاری جوانان است، بیان داشت: این استان به رغم ظرفیت های بزرگ و قابلیت های بالا همیشه کمترین داشته، را داشته است.

مدیرحوزه های علمیه لرستان در ادامه با تقدیر از خدمات دولت برای رفع مشکلات مردم، بیان داشت: روحانیت به تبعیت از رهبر معظم انقلاب از دولت و برنامه های رییس جمهور حمایت می کند./9451/پ203/ب

ارسال نظرات