۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۱۲۰
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

پرداختن به فرهنگ باید در دستور کار همه نهادها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر تبیین تمام مسایل فرهنگی در جلسات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: شورای انقلاب فرهنگی نیز بر هم افزایی دستگاه های فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی استان تأکید دارد.
حجت الاسلام شاهمرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، پیش از ظهر امروز در  گردهمایی شورای فرهنگ عمومی، گفت: شورای فرهنگ عمومی مجموعه ای از مسؤولان و نخبگان فرهنگی است که در آن به  صورت کلان به مسایل فرهنگی جامعه پرداخته می شود و لازم است مسائل اجتماعی را نیز به خوبی لمس کرد و مصوبات این شورا عملیاتی و اجرایی شوند.

 

وی با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری گفت: شعار امسال نشان می دهد که رهبر انقلاب توجه ویژه ای به مقولات فرهنگی دارند و ما نیز باید پرداختن به فرهنگ را در دستور کار تمامی نهادها قرار بدهیم.

 

حجت الاسلام شاهمرادی افزود: امام جمعه به عنوان رییس، در رأس این شورا قرار دارد و استاندار به عنوان نایب رییس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر این شورا هستند، همچنین 22 دستگاه فرهنگی عضو این شورا بوده و این نشان می دهد که شورای فرهنگ عمومی از نظر تشکیلات جامع و کامل است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: وجود تشکیلات جامع و کامل برای شورای فرهنگ عمومی لازم است اما کافی نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس وظیفه سازمانی خود هم افزایی کنند و در مورد امور کلان فرهنگی به دنبال راهکار باشند و در این شورا راهکارهایی را ارایه کرده و مصوباتی را تصویب کنند تا این مصوبات عملیاتی و اجرایی شود.

 

وی با بیان این که استانداری به عنوان نماینده دولت وظیفه دارد مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرایی کند، گفت: اجرایی شدن این مصوبات در نهایت به اعتلای فرهنگ کشور کمک خواهد کرد.

 

وی بر تبیین تمام مسایل فرهنگی در جلسات شورای فرهنگ عمومی تأکید و خاطر نشان کرد: شورای انقلاب فرهنگی نیز بر هم افزایی دستگاه های فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی استان تأکید دارد.

 

حجت الاسلام شاهمرادی خواستار تولید فکر و ارائه راهکارهای مناسب در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها شد و افزود: باید با بهره گیری از اندیشمندان، متفکران و اساتید در راستای رسیدن به افق فرهنگی در خور ایران اسلامی قدم برداشته شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اصفهان را یک منطقه ویژه فرهنگی در سطح کشور دانست و خاطر نشان کرد: تمامی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باید با همگرایی به ادامه فعالیت این شورا کمک کنند.

 

لازم به ذکر است گردهمایی شورای فرهنگ عمومی، امروز پنج شنبه 29 خردادماه، با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان  و حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ائمه جمعه استان، فرمانداران و رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان اصفهان در تالار شهروند اصفهان برگزار شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات