۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۱۰۱۶۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

اوقات فراغت بهترین فرصت برای تقویت بنیان‌های معنوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، بر ضرورت استفاده از اوقات فراغت تأکید کرد و گفت: اوقات فراغت بهترین فرصت برای تقویت بنیان های معنوی انسان هاست.
اوقات فراغت بهترین فرصت برای تقویت بنیان‌های معنوی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبا یی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، عصر امروز در آیین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت مساجد که با همکاری کلیه دستگاه های فعال در مساجد برگزار شد، به اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: تنها راه فعال نگه داشتن و پویایی مغز انسان، به کارگیری آن است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: رسیدن به همه مطالبات مادی و معنوی، دنیوی و اخروی جز با تحمل سختی و مشقت میسر نخواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به آیات سوره انشراح استدلال کرد و گفت: در این سوره خداوند به پیامبر (ص) گوشزد می کند که هر آنچه بدست آوردی از  لطف ما و زحمت خودت بوده است و اگر به تو شرح صدر نداده بودیم، فشار بارهای سنگین کمرت را می شکست و بدان پس از هر سختی، آسانی است.

 

وی با بیان این مطلب که اوقات فراغت، زمان حرکت به سوی خداوند و کسب معنویت است، افزود: خداوند می فرماید هر گاه از کارهای دنیایی و مادی فارغ شدی برای عبادت خدا قد علم کن و به سوی خدا رغبت پیدا کن.

 

آیت الله طباطبایی ن‍ژاد اظهار داشت: انسان در رفاه به جایی نمی رسد و برای بدست آوردن هرچیزی باید سختی آن را تحمل کند.

 

وی به روایتی از امام سجاد (ع) در وصف عمویشان امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: هیچاه امام حسن (ع) را ندیدم مگر اینکه مشغول عبادت یا کمک به فقرا بودند.

 

وی ادامه داد: به فرمایش رسول الله(ص) خداوند انسان سالم بیکار را دوست ندارد، یعنی کسی که نه در کار دنیاست و نه برای آخرت تلاشی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اوقات فراغت را مختص جوانان ندانست و گفت: همه مردم، پیر و جوان باید برای زمان های  خود برنامه ریزی کنند، چرا که مولا علی (ع) می فرمایند: اگر کار کردن سختی و دشواری دارد، طولانی شدن فراغت نیز مفسده است.

 

وی خاطر نشان کرد: کسانی که بازنشسته می شوند، در سنی هستند که باید ثمره سالها تلاش خود را به نتیجه برسانند و بیکاری و پرداختن به سرگرمی های بیهوده، عمر آنها را به هدر خواهد داد.

 

آیت الله طباطبایی اظهار داشت: اوقات فراغت در جوانان به واسطه شور و نشاط و نیروی جوانی از اهمیت بیشتری برخوردار است لذا باید در مساجد برای انجام کارهای مفید و اساسی برنامه ریزی کنید.

 

وی در پایان از همدلی و همکاری مسؤولان استان برای ایجاد وحدت و همسویی در فعالیت ها تشکر کرد و گفت: امید است به برکت این اتحاد، فعالیت های مساجد اثربخش تر و مثمر ثمر تر باشد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات