۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۲۹۱
وزیر دادگستری:

سران قوا عزم جدی برای مبارزه با مفاسد دارند

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری پدیده فساد در دستگاه‌ها را دغدغه همه مردم دانست و بیان داشت: خوشبختانه عزم روشن و جدی در همه مدیران و به‌خصوص رؤسای بزرگوار سه قوه دیده می‌شود، همت کنید و با تمام ظرفیت که خوشبختانه فراوان است این پدیده شوم را درمان کنید و گام بلند، تعیین کننده و محوری آن روان سازی قوانین، اجرای آنها و تحقق دولت الکترونیک است.
حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری امروز در همایش هفته قوه قضاییه که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: قوه قضاییه پس از گذشت پنج سال از دوران مدیریت آیت‌الله آملی لاریجانی با وجود مشکلات، کمبودها و موانع با اتخاذ سیاست‌های زیر بنایی و هوشمندانه ایشان و رویکردهای مؤثر و برنامه‌ریزی‌های هماهنگ در بخش‌های مختلف رشدی قابل توجه داشته است که حاکی از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجم دستگاه قضایی کشور است.

وی با ارائه گزارش عملکرد بخش‌های مختلف قوه قضاییه و سازمان‌های وابسته آن، به آمارهای کلان قوه قضاییه مبنی بر تعداد کارکنان، قضات، وکلا، میزان بودجه و تعداد زندانیان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام پور محمدی یکی از مشکلات اساسی کشور را سازمان گسترده اداری، بودجه سنگین جاری، میران کم بهره‌وری و شاخصه‌های ضعیف رشد و توسعه ارزیابی کرد و ابراز داشت: دولت در بخش‌های محتلف با دغدغه و حساسیت سخت‌گیرانه این مسائل را تعقیب می‌کند.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: من در محضر شما و ملت بزرگوار ایران شهادت می‌دهم که دولت یازدهم و قوه قضاییه تمام تلاش خود را برای خدمت بیشتر و صادقانه برای حل مشکلات مردم و تحصیل رضایت آنان به کار گرفته‌اند اما واقعیت آن است که خروجی‌ها مطلوب نیست هرچند کمبودها واقعیتی جدی است اما هدف‌گیری صحیح، تعیین اولویت‌ها، برنامه‌ریزی دقیق، نظارت، هماهنگی، استفاده درست از منابع، حذف اقدامات غیر ضروری و کاهش هزینه‌ها برای بهبودی اوضاع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی پدیده فساد در دستگاه‌ها را دغدغه همه مردم دانست و بیان داشت: خوشبختانه عزم روشن و جدی در همه مدیران و به‌خصوص رؤسای بزرگوار سه قوه دیده می‌شود، همت کنید و با تمام ظرفیت که خوشبختانه فراوان است این پدیده شوم را درمان کنید و گام بلند، تعیین کننده و محوری آن روان سازی قوانین، اجرای آنها و تحقق دولت الکترونیک است.

با بیان این‌که تحریم‌ها، تهدیدها و ترفندها و اقدامات ظالمانه دشمنان ملت و نظام ما در پس ادعاها و گزارش‌های واهی، دروغ و مخدوش علیه جمهوری اسلامی جا خوش کرده‌اند، گفت: جدای از تدابیر مدیریت جهادی و عزم ملی نیازمند اصلاح گزارش‌ها، پایش اطلاعات و انتقاد صریح، مستدل و اقناع کننده به نهادهای بین‌المللی هستیم، تلاش برای جبران این نقیصه یک فریضه و رسالت اساسی است.

وزیر دادگستری با اشاره به حدیث شریفی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که سه چیز است که همه مردم بدان نیازمندند «امنیت، عدالت و فراوانی»، پیام این آیه را زندگی ساز دانست./956/پ202/ج

ارسال نظرات