۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۴۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام مطرح کرد:

استقرار ۵۰۰ مبلغ مذهبی در ایلام

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از استقرار 500 مبلغ مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه ها و تکایا در مناطق شهری و روستایی استان ایلام خبر داد.
حجت‌الاسلام شريفي‌راد

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از  اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت الاسلام شریفی راد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت:  500 مبلغ مذهبی در قالب روحانی، مستقر، روحانی طرح هجرت و روحانیان اعزامی از قم به ایلام خواهند  آمد.

 

وی، با بیان اینکه این تعداد روحانی در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه ها و تکایا در مناطق شهری و روستایی استان مستقر خواهند شد، افزود: از این تعداد 150 روحانی و مبلغ مذهبی از قم به مناطق محروم و روستایی استان ایلام اعزام می شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: همچنین از این ایام 250 نفر از طلاب و روحانیان خواهر و برادر حوزه های علیمه استان نیز در مناطق مختلف استان مستقر شده و به کار تبلیغ می پردازند.

 

شریفی راد، تصریح کرد: بیان مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت، برگزاری دوره های آموزشی و کلاس های قرآنی از جمله روخوانی و روانخوانی، برگزاری مسابقه های فرهنگی، آیین های ویژه ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر و توجه به بحث اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت های این روحانیان است.

 

وی، با بیان اینکه اکثر نقاط روستایی استان با عدم حضور روحانی مستقر روبرو هستند، افزود: ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که این روحانیان با حضور در مناطق روستایی با کار تبلیغی و پاسخگویی به مسائل و سئوالات شرعی بسیاری از مشکلات شرعی و فرهنگی در این مناطق را مرتفع کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون رایزنی هایی در این زمینه با دفتر مقام معظم رهبری، سازمان مرکزی انجام شده طرح و برنامه ای در این خصوص آماده شده و امید می‌رود که در این رابطه با حمایت های لازم در روستاهایی که بیش از یک هزار نفر جمعیت دارند، نسبت به اعزام روحانی در طول سال اقدام شود./998/د102/ب4

ارسال نظرات