۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۱۰۸۷۶
تاکید مجدد آیت الله سبحانی بر افزایش جمعیت کشور:

تحدید نسل تهدیدی برای کشور است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این‌که صرفه جویی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت:‌ یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف زیاد این است که حرمت اسراف برای مردم تبیین شود.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه پنج شنبه در دیدار چیت‌چیان وزیر نیرو، با اشاره به روایات اسلامی انفاق را اقدامی حسنه خواند و گفت: هرچند انفاق کاری حسنه است اما زیاده روی و اسراف در این مسأله کاری حرام است و باید اعتدال را رعایت کرد.

 

وی اسراف در مصرف آب را کاری حرام دانست و ابراز کرد: در زمینه درست مصرف کردن باید اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد تا مردم دچار اسراف نشوند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: اسراف در مصرف آب گناهی بزرگ است و با انجام آن حیات یک جامعه با خطر مواجه می‌شود.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این‌که صرفه جویی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اظهار کرد:‌ یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف زیاد این است که جنبه‌های حرمت اسراف برای مردم تبیین شود.

 

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به این‌که الگوی مصرف ما باید تغییر کند، گفت: زمانی که مردم نعمتی را از دست می‌دهند بیشتر قدر آن را می‌دانند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه به بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: برخی از محصولات کمتر به آب نیاز دارند و می‌توان با کشت آنها به صرفه جویی در مصرف آب کمک کرد.

 

وی همچنین افزود: آبیاری قطره‌ای روشی مناسب است که در آن صرفه جویی بیشتری صورت می‌گیرد و در این روش از اسراف نیز جلوگیری می‌شود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات خشکسالی بر ضرورت دعا به درگاه الهی برای بارش باران تأکید کرد.

 

شعار فرزند کمتر زندگی بهتر خلاف آموزه‌‌های اسلام است

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه سخنان خود مسأله کاهش جمعیت را خطری جدی برای کشور خواند و اظهار کرد: باید به این مسأله توجه کرد؛ نیروی جوان سبب تولید فکر شده و برای کشور ثروت به وجود می‌آورد.

 

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با تأکید بر این‌که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر خلاف آموزه‌‌های اسلام است، تصریح کرد: سخنان و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش جمعیت برای همه حجت است./927/پ202/ج

ارسال نظرات