۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۳۲۸
امام جمعه گرگان:

تدبر در قرآن زمینه ساز درک حقیقی کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان از دلایل اهمیت ماه رمضان را نزول قرآن در این ماه عنوان و گفت: قرآن، کتاب راهنما و هدایت انسان است؛ به همین دلیل باید تلاوت آن همراه با فهم باشد.
آيت الله نورمفيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع روزه ‏داران مرکز استان که در مسجد گلشن گرگان برگزار شد، افزود: رمضان، ماه اقبال به سوی پروردگار است و در این ماه دل انسان بیشتر به سوی حق‏تعالی توجه می‏کند.

 

وی با بیان این که توجه انسان به پروردگار در این ماه مشیت‏ الهی است، تاکید کرد: باید این فرصت را قدر دانسته و بیش از گذشته به او نزدیک شویم.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، رسیدن به مقام وصل‏ الهی را کاری دشوار دانست و خاطرنشان کرد: همه انسان‏ها توانایی رسیدن به غیرحق را دارند، اما همه نمی‏توانند خود را به ذات اقدس الهی نزدیک کنند.

 

نماینده  ولی‏ فقیه در گلستان با بیان این که انسان برای الهی‏ شدن چشم و دل خود به دنیا آمده است، هدف از خلقت انسان را وصل‏ شدن به ذات اقدس الهی دانست.

 

آیت‏الله نورمفیدی ادامه داد: خیلی از چیرهایی که در دل انسان هستند، باید خارج شوند، زیرا دل فقط جای حق‏تعالی است نه چیز دیگری.

 

وی افزود: پروردگار از هر انسانی به اندازه ظرفیت او انتظار دارد، به همین دلیل باید براساس همین ظرفیت، در ماه مبارک رمضان برای تصفیه دل خود تلاش کنیم و به طور قطع، ذات اقدس الهی هم در این راه به انسان کمک می‏کند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که روزه‏ گرفتن کار سختی است، گفت: در سایر ادیان الهی همچون یهود و مسیح هم روزه گرفتن وجود دارد با این تفاوت که آنها به شیوه خود روزه می‏گیرند.

 

آیت‏الله نورمفیدی تصریح کرد: پس از تولد حضرت عیسی(ع) به فرمان الهی، حضرت مریم(س) به دستور پروردگار در حالی که روزه سکوت گرفته بود، وارد قوم خود شد.

 

وی تاکید کرد: هر انسانی باید در این دنیا برای آخرت خود زاد و توشه‏ای فراهم کند که بهترین آنها، تقوای الهی است که یکی از راه‏های به دست آوردن آن، روزه است.

 

نماینده ولی ‏فقیه در گلستان با بیان این که رمضان، ماه گرسنگی است، اظهار داشت: برای رسیدن به هدف روزه باید از پرخوری بعد از افطار پرهیز کرد.

 

آیت‏الله نورمفیدی ادامه داد: هر انسان یکتاپرست باید با میل و رغبت تکالیف‏ الهی را به جا آورد و به خاطر عمل به وظایف، باید شکرگزار پروردگار باشد.

 

وی یکی از دلایل اهمیت ماه رمضان را نزول قرآن در این ماه عنوان و خاطرنشان کرد: قرآن، کتاب راهنما و هدایت انسان است؛ به همین دلیل باید تلاوت آن همراه با فهم باشد.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انسان اهل قرآن بین حق و باطل قدرت تشخیص پیدا می‏کند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات