۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۷۱۲
سلسله مباحث زیارت جامعه کبیره(5):

روایت آیت الله موسوی جزایری از حفظ جامعه اسلامی با تدبیر امام حسن عسکری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری به بیان تدبیر امام حسن عسکری در جلوگیری از گرویدن مسلمانان به مسیحیت پرداخت.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه پنجشنبه، دوازدهم تیر ماه، در پنجمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت « وَأَنْصَارا لِدِینِهِ » در این زیارت اظهار داشت: ائمه اطهار یاوران دین خدا هستند و این لقب نمی تواند بر افراد دیگر  اطلاق شود.

 آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دوران حکومت مأمون اظهار داشت: مأمون از نظر علمی در جایگاه بالایی قرار داشت و در دوران حیات از دانشمندان زمان خود عالم تر بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به برپایی جلسه مناطره ای از سوی مأمون میان بزرگان ادیان گوناگون اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در این مناطره با استدلال و پاسخ های قوی به بحث با علمای دیگر مذاهب پرداخت و آنان را محکوم کرد به گونه ای که همه اقرار کردند که داناترین انسان روی زمین در برهه کنونی علی بن موسی الرضا(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در دوران امام حسن عسکری(ع) شخصی به نام ابو اسحاق کندی در زمینه قرآن شبهاتی را وارد ساخت، اظهار داشت: تنها ائمه اطهار می توانستند خطراتی که اسلام را تهدید می کرد را برطرف کنند.

آیت الله موسوی جزایری به داستانی از دوران امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان حیات امام حسن عسکری(ع) در سامرا قحطی سختی پیش آمد، خلیفه وقت فرمان داد مردم به نماز طلب باران بروند و مردم سه روز پی در پی برای نماز به خارج از شهر رفته و دست به دعا برداشتند، اما یک قطره باران از آسمان نازل نشد.

امام جمعه اهواز در ادامه گفت: روز چهارم مسیحیان به همراه بزرگان دین خود راهی صحرا شدند و دعا کردند و در همین حین باران شدیدی آغاز به باریدن گرفت و این وضع ادامه داشت که مردم دیگر تقاضای باران نداشتند؛ این مسأله سبب شگفتی و شک و تردید مسلمانان شد، به گونه ای که بسیاری از مسلمانان خواهان گرویدن به دین مسیحیت بودند، در این میان خلیفه که ارکان حکومت خود را متزلزل می دید دستور داد تا امام حسن عسکری(ع) را از زندان آزاد کنند تا چاره ای بیاندیشد.

آیت الله موسوی جزایری در پایان تصریح کرد: امام دستور داد تا مسیحیان بار دیگر برای نزول باران به خارج شهر آیند و برای نزول رحمت الهی دست به دعا بردارند، پیشوای مسیحیان به همراه یاران خود به خارج از شهر آمدند و برای نزول باران دعا کردند و ناگاه دوباره آسمان شروع به بارش گرفت، امام در این میان به شخصی که در بین جمعیت قرار داشت اشاره کرد و دستور داد تا او را نزد امام بیاورند، آن شخص آمد و مشخص شد که در دستان خود استخوان یکی از پیامبران الهی را دارد و خدا به حرمت آن بر مردم باران نازل می کند./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات