۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۱۸۴۱
امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات هسته ای:

غربی‌ها خیال بافی را کنار بگذارند/ ایران تسلیم زیاده خواهی ها نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم توقف حرکت علمی کشور را از خواسته‌ها و نقشه‌های دشمنان برای نظام اسلامی دانست و گفت: ما شاهد زیاده خواهی دشمنان در امور مختلف هستیم که یکی از محورهای مهم در زیاد خواهی آن‌ها توقف رشد علمی کشور است.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی‌، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته قم که با حضور روزه‌داران در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور با مقام معظم رهبری، گفت: بدون شک پیشرفت‌ دانشگاه‌ها با موانع و آسیب‌هایی روبرو است.

وی ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب تبدیل شدن دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی را از جمله موانع دانستند، رهبری این نگرانی را در حالی اعلام می‌کنند که در سال‌های گذشته با تأکید بر کار و حرکت علمی موفقیت‌های بزرگی به دست آمده و از نهضت علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا رونمایی شده و ممکن است برخی صحبت‌ها و جابه‌جایی‌هایی که انجام شود آسیب جدی به این حرکت وارد کند.

امام جمعه قم توقف حرکت علمی کشور را از خواسته‌ها و نقشه‌های دشمنان برای نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: ما شاهد زیاده خواهی دشمنان در امور مختلف هستیم که یکی از محورهای مهم در زیاد خواهی آن‌ها توقف رشد علمی کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دوره جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه این دوره از مذاکرات که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است اعلام کرد «جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی بیشتر از حقوق  خود نخواسته و می‌خواهد برخی مباحث و نگرانی‌ها مطرح شده را با مذاکره حل کند».

وی افزود: ولی همه دنیا به ویژه 1+5 باید بدانند که تحمیل راه مذاکره نبوده و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تن به تحمیل و ذلت نداده و نمی‌دهد، در این دوره از مذاکرات نیز تحمیل را نمی‌پذیرد و غربی‌ها باید خیال بافی را کنار بگذارند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) درباره حوادث عراق و سوریه نیز خاطرنشان کرد: بدون شک حوادث عراق با حمایت بیگانگان ادامه حرکت‌های جنایتکارانه در سوریه است، همان دست‌هایی که فجایع سوریه را می‌آفریند در عراق نیز نقش دارند.

وی تأکید کرد: هدف کسانی که حوادث منطقه را رقم می‌زنند شکست محور مقاومت است، در عراق دست‌های پلید با وارد کردن خسارات سخن از تجریه این کشور به سه قسمت به میان می‌آورند و تشکیلات اقلیم کردستان عراق نیز در حرکتی فرصت طلبانه ادعای تملک بر منطقه کرکوک را کرده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: این دسته از کردها نمی‌دانند که هرگز قدرت تشکیل حکومت مستقل را ندارند، چرا که در محاصره چند کشور بوده و هیچ راهی برای برقراری ارتباط با بیرون از خاک خود جز مرزهای این کشورها ندارند و این کشورها نیز با ادعای کردها در تشکیل یک کشور مستقل مخالف هستند.

وی تصریح کرد: کردهای کشورهای دیگر به ویژه کردهای جمهوری اسلامی ایران کاملا از توطئه تشکیل یک اسرائیل جدید با این عنوان در منطقه آگاه بوده و هرگز فریب دشمن را نخواهند خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن محکوم کردن حرکت برخی شخصیت‌های عراقی در مقابله با دولت و ایجاد آشوب در این کشور گفت: جای تعجب است که برخی از جناح ها و شخصیت‌های عراقی تهاجم دشمن علیه کشور خود را می‌بینند ولی در عرصه سیاسی به دنبال سهم خواهی هستند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با حضور مرجعیت دینی و بسیج گسترده مردمی در عراق مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در حال باز پس گیری است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: فتنه عراق در کنار جنایت‌ها برکاتی همانند افشا شدن چهره‌های خائن، مزدور، رسوا شدن برخی چهره‌های منحرف در عرصه دینی(کسی که ادعا سید حسنی کرده و مدعی ارتباط با امام زمان(عج)شده است) اقدام دولت عراق برای پاکسازی نهادهای نظامی و اطلاعاتی و اتحاد، انسجام مردم این کشور برای مقابله با کشورهای استکبار و خائن همانند اسرائیل و آمریکا را به دنبال داشته است./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات