۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۱۲۴۲۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ایثار و از خود گذشتگی حضرت خدیجه ضامن استحکام و بقای پایه های اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که اسلام گسترش و استحکام خود را مدیون فداکاری و ایثار حضرت خدیجه (ص) است، گفت: حضرت خدیجه (ص) قبل از این که با رسول خدا ازدواج کند زن ثروتمندی بود اما در هنگام مرگ فقیر از دنیا رفت زیرا تمامی اموال خود را در راه نشر و حفظ اسلام انفاق کرد.
حجت الاسلام کاظم لطفيان، مدير کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان این که حضرت خدیجه با ثروت و اخلاص خود اسلام را یاری کرد و موجب گسترش اسلام و تقویت پایه های اقتصادی اسلام شد،‌ گفت: حضرت خدیجه مهم ترین یاور اسلام در تمامی طول تاریخ ظهور این دین بزرگ بوده است.

 

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) مظهر یک انسان کامل است، گفت: شخصیت این بانوی فداکار بالاتر از یک تاجر موفق و بانویی ثروتمند است تا آن‌جا که پیامبر(ص) در رابطه با شخصیت ایشان می‌فرمایند خدیجه شخصیتی بود که در زندگی من جایگزین ندارد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: حضرت خدیجه (ص) ضمن انجام امور اجتماعی و اقتصادی قبل از ازدواج با پیامبر(ص) به گونه ای رفتار می کردند که هرگز عفت ایشان به عنوان یک زن زیر سوال نمی رفت و ایشان در تمامی طول دوران عمر پربرکت خود عفت و حیا را در زندگی مقدم بر هر چیزی دیگری قرار می دادند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حضرت خدیجه (ص) پس از ازدواج با رسول خدا (ص) ‌اموال خود را به ایشان سپردند تا برای گسترش اسلام از آن استفاده کنند، گفت:‌ این بانوی کامله پس از ازدواج نقش تربیتی برجسته ای داشتند و همواره با رسیدگی به امور مسلمانان و نگهداری از فرزندان رسول خدا (ص) را یاری می کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مهم‌ترین ویژگی حضرت خدیجه(س) را اخلاص ایشان عنوان کرد و گفت: شخصیت والای آن حضرت تا جایی در نزد خداوند و عرشیان برجسته است که جبرئیل آرزو داشت تا هنگام فرود به خانه پیامبر(ص) به حضرت خدیجه(س) سلام کند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که حضرت خدیجه (ص) مایه روشنی چراغ اسلام در جامعه عرب جاهلی شده است، گفت: حضرت خدیجه (س) مظهر جمال و جلال الهی است و سایر بانوان مسلمان هم باید سعی کنند ایشان را در زندگی الگوی خود قرار دهند.

 

وی با بیان این که خداوند بارها در آیات مختلف فرموده است که مردن را بر زنان ولایت داده است، گفت: این دیدگاه غلط است که بعضی از مردان فکر می کند مالک و حاکم جان و مال زن هستند بلکه این مدیریت خارج از منزل و سر پرستی فرزندان است که خداوند به مردان اعطا کرده تا زن در آرامش و امنیت کامل و فارغ از عقل معاش به تربیت صحیح فرزندان خود مطابق با الگوهای اسلامی بپردازد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همدلی را رمز موفقیت و پیشرفت یک خانواده مسلمان عنوان کرد و ‌گفت: در یک خانواده اسلامی تمامی اعضای خانواده به صورت همدل برای پیشرفت و تعالی جمعی خود تلاش می کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات