۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۱۲۴۹۹

انتقاد استاد اخلاق حوزه به بی توجهی مسؤولان در عرصه فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجهی برخی مسؤولان نسبت به مسائل فرهنگی کشور گفت: متأسفانه فضای بی حجابی و بی عفتی به گونه ای شده است که همه تماشاگر شده اند و تنها این روند را نگاه می کنند و از کسی حرکتی صورت نمی گیرد.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در امامزاده عبدالله بابل برگزار شد با انتقاد از کم کاری در حوزوه فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: اگر مقام مسؤولی بخواهد با مسائل فرهنگی کشور برخورد درست نکند مطمئن باشد که در دنیای دیگر با او برخورد شدیدی خواهد شد.

 

وی افزد: متأسفانه فضای بی حجابی و بی عفتی به گونه ای شده است که همه تماشاگر شده اند و تنها این روند را نگاه می کنند و از کسی حرکتی صورت نمی گیرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با انتقاد از دیدگاه برخی مسؤولان دولت نسبت به بی تفاوتی در خصوص مسائل نگران کننده فرهنگی در کشور گفت: نباید فضای عمومی جامعه اسلامی ما این گونه باشد و برخی ها به خود اجازه بدهند که فضای عمومی جامعه را خراب کنند.

 

وی افزود: آن مسؤولی که بگوید دوست دارم با زن و همسرم به قهوه خانه بروم و با هم قلیان بکشیم اگر از روی ناآگاهی این حرف را زد که وضعش معلوم است و اگر از روی تعهد و فهم این جمله را بر زبان راند او دارای مشکلی فرهنگی است.

 

آیت الله توکل به وظیفه اصلی دولت اسلامی برای تطهیر و سالم نگه داشتن فضای عمومی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کسی می خواهد مخفیانه گناه کند حکومت اسلامی با او کاری ندارد اما آلوده کردن فضای عمومی جامعه نگرانی اصلی بوده و این وظیفه مسؤولان است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که گناهان مؤمن به چند صورت در دنیا پاک می شود، تصریح کرد: گناهان فرد مؤمن با بیماری، توبه و نیز برخی حسنات از صفحه اعمال پاک می شود و به همین دلیل باید قدردان فرصت های دنیا بود.

 

وی به مقوله فراموشی در دنیا پرداخت و گفت: در علم پزشکی تصریح شده است که اگر خواب و فراموشی نبود این انسان دچار جنون می شد و اگر ناراحتی از دست دادن عزیزان در گذر زمان کم نمی شد انسان تاب و تحمل زندگی را از دست می داد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: گناه انسان با فراموش کردن آن گناه از پرونده اعمال او پاک نمی شود اما قیامت زمان بیداری و هوشیاری است همه اعمال با جزئیاتش در برابر انسان ظاهر می شود.

 

وی افزود: تاکید شده است که اگر گناهی انجام داده اید آن را یادداشت کنید تا بتوانید با توبه و حقی که ضایع شده  را ادا کنید تا مشمول عفو الهی قرار گیرید.

 

آیت الله توکل با تاکید بر غنیمت مردم فرصت های دنیا خاطرنشان کرد: فرصت زندگی در دنیا را در یابید که با پایان عمر،  فرصت توبه و بازگشت  به پایان می رسد و قیامت با انجام  عذاب های بسیار سخت گناهان از پرونده اعمال پاک می شود زیرا همه امور تدبیری عالم بر اساس حساب و کتاب است.

 

وی با اشاره به آیه 49 سوره کهف گفت: حتی حرکت چشمان نیز در نامه ی اعمال انسان می آید و هیچ چیز فراموش نمی شود و انسان باید پاسخگو باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم به جذبه گناه  اشاره و تصریح کرد: اگر قیامت و عاقبت انجام اعمال نبود گناه سراسر جامعه را فرا می گرفت و هیچ کس از انجام گناه ابایی نداشت.

 

وی با بیان این مطلب که عاقل ترین انسان ها به عاقبت کار خود می اندیشند عاقل ترین افراد آنهایی  هستند که به عاقبت انجام کار خود بیاندیشند زیرا گنهکاران در قیامت بادیدن پرونده اعمال و اینکه هیچ چیز حتی کوچکترین حرکت نیز در آن آمده است لرزه بر اندامشان می افتد/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات