۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۱۲۵۴۶
آیت الله ناصری:

حضرت خدیجه یکی از بزرگترین حامیان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به فداکاری‌های حضرت خدیجه در راه اسلام گفت: علمای شیعه و سنی به عظمت حضرت خدیجه و خدمات ایشان در راه اسلام به اتفاق معترف هستند.
آيت الله ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در سخنرانی خود در مسجد کمرزرین اصفهان، حضرت خدیجه را یکی از بزرگترین حامیان اسلام و پیامبر اسلام دانست و تصریح کرد: وجود حضرت خدیجه و حمایت‌های بی دریغ ایشان موجب شد پیامبر اکرم و امام علی از شر دشمنان محفوظ باشند.

 

آیت الله ناصری حضرت خدیجه را شخصیتی با عظمت و بزرگوار توصیف کرد و افزود: فضائل بسیاری برای حضرت خدیجه ذکر شده است که نشان از بزرگی و عظمت شخصیت ایشان دارد، حضرت خدیجه یکی از برترین زنان عالم هستی هستند، ایشان ثروتی عظیم و باورنکردنی داشتند و همه این ثروت را در راه اسلام فدا کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی با اتفاق نظر خدمات بسیاری را برای حضرت خدیجه در راه اسلام ذکر کرده‌اند و کتاب هایی در وصف عظمت و بزرگی ایشان نیز نوشته‌اند، در سرزمین حجاز حضرت خدیجه بسیار مورد احترام بودند و نفوذ زیادی داشتند و با همین قدرت و نفوذ خود کمک های بسیاری به اسلام کردند.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان گفت: پیامبر اسلام حضرت خدیجه را خیر بزرگی از جانب خدا برای اسلام می دانستند، حضرت خدیجه اولین زن نمازگزار، اظهار کننده مسلمانی در مکه و پیرو ولایت امام علی بود ضمن این که اولین زنی بودند که ایمانشان به حد کمال رسید.

 

آیت الله ناصری اظهار کرد: در روایات متعددی ذکر شده است که خداوند و فرشته وحی حضرت جبرائیل به حضرت خدیجه سلام و درود بسیار می فرستاند و علت این مسأله این است که ایشان فریب زر و زیور دنیا را نخوردند و مال دنیا و جاذبه‌های دنیا موجب نشد ایشان دست از حمایت پیامبر و دین اسلام بردارند./1304/پ202/ب

ارسال نظرات