۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۲۱۲۶۳۹
آیت الله موسوی جزایری:

احسان به دیگران سبب افزایش طول عمر می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: احسان به دیگران، طولانی کردن رکوع و سجود در نماز و آرام غذا خوردن سبب افزایش طول عمر می شوند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه چهارشنبه، هجدهم تیرماه، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان با قرائت دعای روز یازدهم مبنی بر «اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ و العِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین » اظهار داشت: معنی این دعا این است که خدایا دوست گردان به من در این روز نیکى را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانى را و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.

امام جمعه اهواز با بیان این که احسان و نیکوکاری از عبادات بزرگ است، خاطرنشان کرد: از آثار احسان به بندگان افزایش طول عمر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: طولانی کردن رکوع و سجود در نماز و آرام غذا خوردن نیز از دیگر مواردی است که طول عمر را زیاد می کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا» تصریح کرد: انسان اگر در زندگی نیکوکاری و احسانی را انجام دهد به خودش احسان کرده است؛ چرا که هر عمل، عکس العملی دارد و در مقابل اگر بدی در حق مردم انجام دهد، آن بدی به سوی خود فرد بازخواهد گشت.

آیت الله موسوی جزایری با بیان که احسان و نیکوکاری سبب گشایش کار و افزایش رزق انسان می شود، گفت: مشیت الهی در صورت نیکوکاری و صدقه دادن انسان تغییر می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظلم و ستم در حق بندگان خدا را سبب نزول عقوبت بر انسان دانست و گفت: فرعون انسان نیکوکاری بود و خداوند به سبب این صفت، 400 سال عمر به او عطا کرد؛ چرا که او کافر بود و بهره ای از آخرت نمی برد.

امام جمعه اهواز با اشاره به عبارت « وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّم » تصریح کرد: انسان گاهی به مرحله ای می رسد که اگر گناهی هم مرتکب شود، از خدا خجل است و این حالت، او را به توبه نزدیک می کند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که خودپسندی و غرور سبب سرافکندگی انسان می شود، اظهار داشت: انسان همواره باید رفتار خود را مورد نقد و بررسی قرار دهد./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات