۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۷۷۶
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بزرگ ترین حامی بخش تولید رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رضا رحمانی با اشاره به رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش های صنعتی و اقتصادی گفت: بزرگ ترین حامی بخش تولید رهبری انقلاب است.
رضا رحماني، رييس کمسيون صنايع و معادن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز در همایش تجلیل از صنعتگران برتر آذربایجان شرقی با بیان این‌که بهبود فضای کسب و کار و افزایش بهره‌وری موجب ریشه کنی فساد در سیستم اقتصادی و تورم می شود، اظهار داشت: سرمایه ای که با هدف حمایت از تولید تزریق شود، موجب تورم نمی شود.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش های صنعتی و اقتصادی گفت: بزرگترین حامی بخش تولید رهبری انقلاب است، اگر نکته نظرات و رهنمودهای ایشان کاملا و به صورت صحیح اجرایی می شد، بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز وجود نداشت.


وی در ادامه به تشریح وضعیت اقتصادی و روند فعالیت واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک کشور پرداخت و گفت: متأسفانه 14 هزار واحد تولیدی در کشور غیرفعال هستند و اغلب واحدهای فنی از فقط با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند، به عبارت دیگر صنایع امروز با دو پدیده تورم و بیکاری مواجه هستند.


رحمانی با بیان این‌که مجلس در قانون بودجه 10 درصد از ذخایر صندوق توسعه ملی را برای سرمایه گذاری در بخش صنعت به تصویب رساند، افزود: مقرر بود 30 درصد از درآمدهای قانون هدفمندی یارانه ها به بخش تولید اختصاص یابد که تاکنون این امر محقق نشده است.


رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره های گله‌مندی مردم از افزایش قیمت خودرو در کشور اظهار داشت: کاهش هزینه های مالی منجر به کاهش قیمت ها می شود، در صنعت خودرو 13 درصد از قیمت تمام شده هر خودرو هزینه های مالی است که اگر این هزینه ها کاهش یابد، شاهد کاهش قابل توجه قیمت تمام شده خودرو خواهیم بود.


همچنین میرهادی قره سید رومیانی، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که اقتصاد کشور بیش از هر چیز نیازمند آرامش و تأمین امنیت سرمایه گذاری است، اظهار داشت: جذب سرمایه نیازمند ارتقای امنیت است و ضریب امنیتی بالا به جذب سرمایه گذار کمک می کند.


وی شتاب‌گیری بهبود وضعیت اقتصادی کشور را نیازمند جدایی دولت از اعمال تصدی گیری دانست و گفت: استفاده از توان مدیران صنعتی آذربایجان شرقی در مدیریت های کلان کشوری، انتظار عادلانه ای است که مردم از دولت دارند.


همچنین حجت الاسلام شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به حمایت قضایی از تولیدکنندگان و صنعتگران کشور اظهار داشت: برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی رویه همیشگی دستگاه قضایی کشور بوده است، در این راستا مجتمع قضایی مختص صنعتگران و تولیدکنندگان در دستور کار است.


گفتنی است، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سخنرانان این همایش بودند./935/پ202/ج

ارسال نظرات