۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۳۰۲۶
مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان:

طلاب باید در راه خود استقامت داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان استقامت را یکی از ویژگی های طلاب در طول مسیر طلبگی دانست و گفت: طلاب در ابتدای راه شاداب و با طراوت هستند ولی بعد از مدتی که مشکلات شروع می شود نیز باید در راه خود استقامت داشته باشند.
حجت الاسلام بيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، صبح امروز در همایش توجیهی طلاب جدید الورود حوزه علمیه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن (ع) با اشاره به روایتی از ایشان گفت: خیر خواهی و طلب خیر برای دیگران یکی سنت های دین اسلام است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی ما به کسی توصیه می کنیم که درس بخواند و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نباشد چرا که هیچ مانعی بر سر راه نیست، این نیز نوعی خیرخواهی و بلکه خیر کثیر است.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه برادران زنجان در ادامه داشتن علاقه و استعداد را لازمه های ورود به طلبگی خواند و اظهار داشت: من بیشتر به کسانی توصیه می کنم وارد حوزه علمیه شوند که ابتدا علاقه وافری به این مسیر پر پیچ و خم اما شیرین داشته و بعد هم استعدادی برای یادگیری دروس حوزه علمیه که به مراتب سخت تر از دروس مدرسه و دانشگاه است، داشته باشند.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه تمسک به قرآن را یکی از ضروریات طلبگی توصیف و تصریح کرد: اولین چیزی که شما داوطلبین و پذیرفته شدگان حوزه های علمیه زنجان بعد از ورود به حوزه علمیه باید به آن متمسّک شوید قرآن کریم است و وقتی کسی زندگی قرآنی داشته و با قرآن عجین شود بی شک زیباترین زندگی دنیایی را خواهد داشت.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که طلاب باید در راه خود استقامت به خرج دهند خطاب به طلاب جدید الورود تأکید کرد: امروز که وارد حوزه علمیه زنجان می شوید بسیار با طراوت و شاداب هستید ولی امیدوارم این طراوت و شادابی شما بعد از مدتی که نیش و کنایه های اطرافیان شروع خواهد شد که مطمئنا از این به بعد از این کنایه ها زیاد خواهید شنید، نیز دوام داشته باشد.

 

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای طلاب جدید گفت: بعضی توانایی استقامت در این راه را ندارند و زود جا می زنند ولی امیدوارم شما بتوانید در این راه استقامت داشته باشید.

 

گفتنی است؛ بنابر اعلام مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان دوره اختبار قرآنی برای طلاب جدید الورود به مدت 18 روز از 24 تیر آغاز می شود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات