۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۳۱۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

روزه عامل مؤثری برای ایجاد روحیه تقوا و پرهیزکاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان روزه را عاملی بازدارنده از گناهان بر شمرد و افزود: روزه عامل مؤثری در ایجاد روحیه تقوا و پرهیزکاری است.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، نیکوکاری را دارای جایگاه رفیعی در دین اسلام خواند و اظهار داشت: احسان و نیکوکاری از اموری است که در دین اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و مردم شریف زنجان نیز همیشه در این کارهای خیر پیش قدم بوده اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه روزه را سبب زدودن گناهان خواند و گفت: روزه انسان را از همه گناهان مبرا می‌کند و در این ماه انسان به خداوند نزدیک تر می‌شود و لذا با توجه به فضایل زیادی که این ماه عزیز دارد در این راستا برنامه های خاصی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی زنجان پیش بینی شده است تا مردم بتوانند از فضیلت های این ماه مبارک بیشتر استفاده کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که روزه عاملی بازدارنده از گناهان است افزود: روزه عامل موثری در ایجاد و تقویت روحیه تقوا و پرهیزکاری است.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه قرآن را کتاب هدایت گر انسان ها دانست و تصریح کرد: قرآن برای هدایت انسان‏ها در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آن فضیلت بسیار زیادی دارد و با توجه به این که از ماه رمضان به‌عنوان بهار قرآن در روایات یاد شده و در این ماه شریف این توفیق بزرگ از سوی خداوند نصیب بندگانش شده بنابر این باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه به احسان و اکرام در این ماه اشاره و تأکید کرد: در این ماه مسلمانان با الگو گیری از امام علی (ع) باید به مستمندان کمک کنند و دست آنها را بگیرند.

 

وی در ادامه افزود: جود و سخاوت حضرت علی (ع) تا حدی بود که در حالت رکوع نماز انگشتر خود را به گدایی داد تا او ناامید از مسجد خارج نشود بنابراین تنها کسی که در رکوع زکات و صدقه داد حضرت علی (ع) بود و لذا ما مسلمانان و شیعیان نیز باید به تأسی از ایشان در این ماه مبارک احسان و اکرام به ضعیفان را از یاد نبریم. /949/ت302/ب

ارسال نظرات