۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۳۱۴۸
با هدف تقویت ارتباط دولت با مراجع؛

شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ شورای راهبردی تعامل با مراجع تقلید و روحانیت در راستای تقویت و ارتباط مستمر اعضای هیأت دولت و وزرای دولت یازدهم با علما در استانداری قم تشکیل شد.
حجت الاسلام محمد حسن ذاکري عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری، مشاور استاندار قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تشکیل شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت در استانداری قم خبر داد و نقش این شورا را در تقویت ارتباط دولت با علما پررنگ خواند.

 

وی تشکیل این شورا را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به استاندار قم و همچنین تأکید ویژه رییس جمهور در جلسه هیأت دولت برای معارفه استاندار قم در راستای تعامل مؤثر با مراجع تقلید و روحانیت دانست.

 

دبیر شورای تعامل با مراجع تقلید و روحانیت با بیان اینکه نقش تأثیرگذار و برجسته مراجع تقلید بر کسی پوشیده نیست، گفت: بر دولتی که در رأس آن فرزند حوزه قرار دارد لازم است ارتباط دولت با علما به صورت گسترده‌تر و مؤثرتر دنبال شود.

 

وی ساماندهی دیدارهای مختلف اعضای هیأت دولت و وزرای دولت یازدهم با مراجع تقلید برای پیگیری مطالبات ایشان را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شورا خواند و بر رفع دغدغه‌های مراجع تقلید که ملجأ و پناه مردم هستند، تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه مطالبات مراجع تقلید و دغدغه‌های آنان همواره باید مدنظر دولتمردان قرار گیرد، اظهار داشت: دولت یازدهم بر تعامل مؤثر و تقویت ارتباط با مراجع، علما و حوزه‌های علمیه اراده جدی دارد.

 

وی تشکیل شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت را ابتکار استاندار قم به عنوان نماینده عالی دولت در این شهر مقدس عنوان و ابراز کرد: نخستین جلسه این شورا با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی، پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

مشاور استاندار قم ادامه داد: نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید و سایر نهادهای حوزوی با حضور در این جلسه بر ضرورت تشکیل این شورا تأیید کردند و خواستار تشکیل مستمر این جلسات و پیگیری مطالبات مدنظر مراجع شدند.

 

وی بر ضرورت سامان‌دهی ارتباط بین دولت و بیوت مراجع تأکید کرد و افزود: ضرورت تشکیل این شورا و پیگیری مباحث پیرامونی دولت و مراجع با توجه به اینکه مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در قم قرار دارد و هنوز مشاور روحانیت رییس جمهور انتخاب نشده است، برکسی پوشیده نیست.

 

حجت‌الاسلام ذاکری از برگزاری جلسات شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت، هر سه ماه یکبار خبر داد و گفت: در صورت ضرورت و با درخواست نمایندگان مراجع، جلسات فوق العاده‌ این شورا نیز تشکیل می‌شود./920/ت302/ج

ارسال نظرات