۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۱۳۱۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

ترویج خشونت از آثار سوء استفاده از ماهواره است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که استفاده از ماهواره دارای تبعات سوء فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی است، گفت: ترویج خشونت از آثار سوء استفاده از ماهواره است.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‎الاسلام سیدشهاب‎الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی امروز در جمع روزه‌داران شهرستان اسکو در سخنانی ائمه اطهار را اسوه های عالم وجود معرفی کرد و اظهار داشت: اگر سبک زندگی ما نیز مانند سیره اهل بیت باشد، خیر دنیا و آخرت نصیبمان خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که نهایت تلاش رسانه های غربی و شبکه های ماهواره‌ای تخریب بنیان خانواده و دوری مسلمانان از سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروزه ماهواره ها خط مقدم دشمن در جنگ فرهنگی علیه جهان اسلام محسوب می شوند، هدف اصلی شبکه های فارسی‌زبان ماهواره ای بی‌هویتی خانواده ایرانی و دوری از فرهنگ دینی و اسلامی است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با سرمایه‌گذاری کلان در شبکه های ماهواره ای تلاش دارند با تولید برنامه‌های مختلف ضد فرهنگی، جوامع اسلامی به خصوص ایران را از راه اصلی خود منحرف کنند، حقیقت آنست که اغلب برنامه‌های ماهواره‌ای فیلم‌های مبتذل و ترویج خشونت در خانواده و جامعه است.


وی با بیان این‌که استفاده از ماهواره دارای تبعات سوء فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی است، افزود: شاید بتوان یکی از آشکارترین آسیبی که با گسترش استفاده از ماهواره در جامعه دچار آن شده ایم را ترویج خشونت دانست، در برنامه های تولید شده در تلویزیون های ماهواره ای عموماً صحنه های خشن با اهداف از پیش تعیین شده به نمایش گذاشته می شود.


حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: افراد چه بخواهند و چه نخواهند دیدن چنین صحنه هایی در ضمیر ناخودآگاه آنان تأثیر می گذارد. گاهی این صحنه ها به حدی هنرمندانه و واقعی ساخته شده اند که افراد با دیدن این صحنه گویی دارند آموزش نحوه بروز خشونت در چنین شرایطی را می بینند و همین امر سبب افزایش جرم و جنایت در جامعه است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آن عده که به صورت دائم از شبکه های ماهواره ای الگوپذیری می کنند، تحت تأثیر این شبکه های ضدفرهنگی در شرایط مشابه از خودشان رفتارهایی خشونت آمیز بروز دهند، البته باید دانست که آثار مخرب ماهواره تنها به افزایش خشونت در زندگی فردی و اجتماعی ختم نمی شود.


وی سست شدن بنیان خانواده را یکی دیگر از تبعات سوء حضور ماهواره در خانواده دانست و تصریح کرد: ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم و لاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان است، اگر والدین نسبت به این هجمه گسترده فرهنگی بی تفاوت باشند، نباید انتظار فرزندانی صالح در آینده داشته باشند./935/پ202/ب

ارسال نظرات