۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۱۳۱۵۷
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

حق محوری زمینه ساز سعادت و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که خداوند منان می خواهد تا انسان در این دنیا با اختیار خود به دنبال حق برود که سبب سعادت و تعالی انسان می شود، ادامه داد: آتش سرای آخرت هم دارای حیات و معصوم است که اگر انسان مؤمنی به سوی برود می گوید از من فاصله بگیر که زبان دنیا و آخرت با هم فرق دارد.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا امروز در سلسله نشست های با موضوع تفسیر سوره دخان که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد هدایت آمل برگزار می شود با بیان این که عده ای فکر می کنند که اگر شک کنند می توانند خدا را فریب دهند، گفت: باید به این افراد گفت که مگر خداوند منان آگاه نیست و انسان ظاهر و باطنی دارد که همه این ها را حضرت حق می داند.

 

وی با اشاره به این که بعضی از انسان ها به خیال خود می خواهند خدا و پیامبر را فریب داده و حیله و نیرنگ کنند، بیان داشت: خداوند منان می گوید روزی می آید که آسمان دود روشنی را متصاعد می کند که در زندگی همه می آید و آن قدر آشکار است که کسی نمی تواند در آن تردید کند.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: این دود روشن نشانه عذاب و قدرت الهی بر قهر و غلبه است که تشکیک کنندگان در امر دین عذاب را احساس می کنند و از خدا متضرعانه می خواهند تا عذاب از آن ها بردارد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که بشر تا زمانی که هوی و هوس او غالب است سعی نمی کند حق را بپذیرد، تصریح کرد: چرا بشر باید با تنبیه و عذاب حق را بپذیرد که پذیرش حق در این دنیا با اختیار و در روز قیامت با اجبار است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خداوند منان می خواهد تا انسان در این دنیا با اختیار خود به دنبال حق برود که سبب سعادت و تعالی انسان می شود، ادامه داد: آتش سرای آخرت هم دارای حیات و معصوم است که اگر انسان مؤمنی به سوی برود می گوید از من فاصله بگیر که زبان دنیا و آخرت با هم فرق دارد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، افزود: یک مقداری از عذاب که برداشته شود عده ای دوباره بر می گردند که آدمی باید بر مبنای انسانیت هدایت را بپذیرد و بر مبنای تهدید به سوی دین نیاید.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که آتش هوس و شهوت در دل عده ای مشتعل است که وقتی عذاب کنار زده شود دوباره بالا می آید، خاطرنشان کرد: برخی از انسان ها که به ساحل نجات بازگشتند دوباره کار خود را از سر می گیرند.

 

وی با بیان این که اگر در دنیا به تهدید خداوند منان توجه نکنیم روز خطر خواهد رسید که آن گاه تقصیر خود انسان است، گفت: خداوند منان هم عوامل رحمت را برای ما فرستاده است که از جمله آن ماه مبارک رمضان بوده که اگر یک نفر در دل شب توبه کند خدا همه گناهان او را بخشیده و نعمت های بسیاری به ما داده شده است.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در پایان،افزود: همه نعمت ها را خدا داده است، اما ما به گونه دیگری عمل می کنیم که باید بدانیم عالم دنیا و آخرت براساس قانون ترتیب داده شده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات