۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۲۱۳۲۲۹
آیت الله مکارم شیرازی:

از ظرفیت رسانه ها برای ترویج فرهنگ اهدای خون بهره گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مسؤولان خواست با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای ترویج فرهنگ اهدای خون بهره بگیرند.
 آيت الله مکارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز دوشنبه در دیدار با جمعی از مدیران سازمان انتقال خون استان قم، اهدای خون را اقدامی ارزنده دانست.


وی با بیان این که اهدای خون مایه حیات انسان های بسیاری است، این مساله را از مهم ترین خدمات در جامعه دانست.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی کار دست اندرکاران سازمان انتقال خون را مهم و شایسته تقدیر ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما بدون چشمداشتی نسبت به اهدای خون مبادرت می کنند.

 

این مرجع تقلید بر لزوم توجه بیش از پیش مردم به مساله اهدای خون تاکید کرد و از مسؤولان خواست با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای این امر مهم فرهنگ سازی لازم را انجام دهند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: برخی افراد به جای این که به قمه زنی روی آورند که موجب وهن اسلام می شود، شایسته است که خون خود را اهدا کنند تا از این طریق در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم دسترسی آسان مردم به مراکز انتقال خون تاکید کرد و استفاده از اتوبوس های سیار برای دریافت خون مردم را مؤثر عنوان کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات