۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۴۶۲
آیت الله خاتمی:

دین با ولایت زنده مانده است / امام علی ایمان و اسلام مجسم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی، شب های احیا را شب های ولایت دانست و با بیان این که شب احیا بی ولایت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در شب احیا باید چهارده معصوم را در خانه خدا برد، یعنی اعلام موضع کرد و گفت موضع من پیغمبر و فرزندان پیغمبر است.
مراسم احياي شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناه و توبه است، گفت: در این ماه با عظمت همه درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز نگه داشته می شود و قلب این ماه لیالی مبارک قدر است.

 

وی با اشاره به این که سه برخورد در رابطه با این فرصت ویژه شب احیا وجود دارد، افزود: برخورد اول فرصت سوزی است، فرصت سوزی یعنی این که شب نوزدهم با دیگر شب ها برای عده ای هیچ فرقی نداشته باشد.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: آنها که این بینش و منش را دارند بدانند که اشتباه می کنند و بدانند به زودی که سایه مرگ بر سر آنها سایه خواهد افکند و ای کاش آنها شروع می شود و حسرت حضور در شب های قدر را می خورند، اما فرصت دیگر به پایان رسیده و جز حسرت چیز دیگری ندارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این مجالس برای آسمانیان دنیایی جاذبه دارد، گفت: فرشتگان در مجلسی که عزاداران اهل بیت(ع) هستند حضور خواهند یافت و بال و پرشان را به در و دیواری که یا علی گفت و برای مولا علی گریه کردند و اشک ریختند می مالند.

 

وی در ادامه سخنان خود به برخورد دوم با این شب های با عظمت اشاره کرد و گفت: برخورد دوم برخورد آنهایی است که از فرصت استفاده معمولی می کنند و استفاده معمولی یعنی به عنوان یک سنت تشریفاتی و تنها می آیند در مراسم احیا بنشیند و یک صورتی را برپا کنند و اینها فرصت سوز نیستند و اما از این فرصت استفاده شایسته نمی کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: برخورد سوم برخورد آنهایی است که در مراسم احیا می آیند و بهترین استفاده را می کنند و سرنوشت سال خود را رقم می زنند و با استغفار و آشتی با خدا و ناله ای که بر گناهان خود دارند بر داغ علی می گریند و عمر و جوانی خود را بیمه می کنند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که شب های احیا شب توحید و ولایت است، تصریح کرد: اهل بیت(ع) برای این شب ها برنامه ریزی کردند و احیایی که اهل بیت گفتند احیای هدفمند است و آن کسی که هدفمند بیدار است و تنها بیداری مطرح نیست و با برنامه ریزی که اهل بیت(ع) انجام دادند و مهندسی کردند شب های احیا را که مردم در مراسم شب احیاء هم بیعت با توحید و هم بیعت با ولایت داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود به نزول کلام الهی در این شب های با عظمت اشاره کرد و گفت: باید باورمان شود که قرآن یک کتاب معمولی نیست بلکه قرآن تجلی خود خداوند است و اگر می خواهید با خود خدا حرف بزنی باید قرآن خواند.

 

امام جمعه موقت تهران، شب های احیا را شب بیعت مجدد با کلام الهی دانست و گفت: همراهی با قرآن و قرار دادن کلام الهی بالای سر و در دل به معنای توحید است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، نماز را پل ارتباطی بنده با خداوند دانست و گفت: خواندن نماز های مستحبی در این شب های ارزشمند جلوه توحید در لیالی قدر است.

 

آیت الله خاتمی شب های احیا را شب های ولایت دانست و با بیان این که شب احیا بی ولایت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در شب احیا باید چهارده معصوم را در خانه خدا برد، یعنی اعلام موضع کرد و گفت موضع من پیغمبر و فرزندان پیغمبر است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که می گویند شب احیا صد مرتبه بر قاتلان علی لعنت بفرست، گفت: لعنت تنها بر یک نفر نیست بلکه بر همه کسانی است که زمینه شهادت آن حضرت را فراهم کردند و همه آنها که فضا را علیه امیرالمؤمنان کردند و همه آنها که دشنام به علی دادند.

 

وی با بیان این که سالیان طولانی علی(ع) که قهرمان ایمان است مورد دشنام قرار می گرفت، گفت: قاتل علی تنها ابن مجلم نبود بلکه همه افرادی که زمینه سازی کردند قاتل علی(ع) هستند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که شب قدر شب امام زمان(عج) است، ادامه داد: همه فرشته ها در شب های قدر به زمین می آیند و حضرت ولی عصر(عج) میزبان آنها بر روی زمین است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که شب قدر شب امام حسین(ع) نیز است، ادامه داد: این شب ها شب زیارتی مخصوص سید و سالار شهیدان است در هر شرایطی بگویید حسین تا باورمان شود همه دین مدیون امام حسین(ع) است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر امام حسین(ع) نبود قدر، فطر و قربانی وجود نداشت، گفت: دین با امام حسین(ع) زنده مانده و مستحب است شب قدر زیارت ابی عبدالله خوانده شود این یعنی ولایت است.

 

وی با تأکید براین که شب قدر با ایمان و اسلام مجسم یعنی علی گره خورده است، افزود: علی(ع) گل معطر جهان، محبوب خدا، فرشتگان و مایه افتخار خدا است.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که علی تجسم یک زندگی الهی است، افزود: در این دوره علی(ع) افتخاری دارد که تنها مربوط به ایشان است و هیچ کس این افتخار را ندارد./950/پ201/ج

ارسال نظرات