۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۱۳۴۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد:

ضرورت نگاه عمیق برای درک فضایل امام علی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که فضایل امام علی (ع) مانند اقیانوس است، گفت: برای شناخت فضایل و ویژگی های حضرت علی(ع) باید عمیقانه نگاه کنیم.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فضایل اخلاقی و ویژگی های بارز شخصیتی امام علی(ع) اظهار داشت: فضایل و ویژگی های شخصیتی امام علی(ع) به اندازه دریا و اقیانوس است و ما از آن آگاهی کاملی نداریم.

 

وی در ادامه به ایثار و از خود گذشتگی های ایشان اشاره کرد و افزود: فضایل امام علی(ع) قابل شمارش نیست و از خودگذشتگی ها و فداکاری های آن امام همام سبب شده است که ماندگار و جاودانه شوند و حقیقت این است که برای شناخت فضایل و ویژگی های ایشان باید عمیقانه نگاه کنیم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه اجرای عدالت از سوی امام علی(ع) را بی مانند توصیف کرد و گفت: این امام همام در اجرای عدالت بسیار درست و دقیق بودند و بیت المال را به صورت مساوی میان مردم تقسیم می کردند و هرگز در تقسیم بیت المال بین اقوام و غریبه ها تفاوتی قائل نبودند و همه را یکسان می دیدند.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه حکومت داری حضرت علی(ع) را یکی از شاخصه های مهم آن حضرت خواند و افزود: حکومت داری این امام بزرگوار طوری بود که بازار را روزانه رصد می کردند و از اوضاع شهر کاملا آگاه بودند.

 

رییس تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر زنجان در ادامه افزود: سخاوت حضرت علی(ع) تا حدی بود که در رکوع انگشتر خود را به گدایی داد تا او ناامید از مسجد خارج نشود بنابراین تنها کسی که در رکوع زکات و صدقه داده است ایشان بوده و لذا یتیم نوازی و اسیر دوستی امیر مؤمنان(ع) زبانزد خاص و عام بود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با بیان این که امام علی(ع) در نقش پدر هم بی نظیر بودند یاد آورشد: این امام همام در نقش همسرداری و پدر بودن هم بی نظیر بود و امروز باید پدران ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در پایان ایجاد فضای صمیمی میان اعضای خانواده را از وظایف پدر خواند و گفت: مرد باید از وظایف خود در زندگی مشترک به‌ عنوان همسر و پدر آگاهی داشته و متناسب با شرایط و فضای موجود در خانه و خانواده با آنها ارتباط برقرار کند و فضای بسیار صمیمی در میان اعضای خانواده ایجاد نماید، بنابر این پدران باید از مسؤولیت خود در زندگی آگاهی داشته باشند تا بتوانند از این طریق نقش پدری خود را به خوبی ایفا کنند. /949/ت302/ب4

ارسال نظرات