۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۹۱۳
امام جمعه موقت یزد:

سبک زندگی مردم باید اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت یزد خواستار اصلاح سبک زندگی شهروندان و حاکمیت آموزه‌های اصیل اسلامی در زندگی مردم شد.
حجت السلام معزالديني امام جمعه موقت يزد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام معزالدینی، امام جمعه موقت یزد در جلسه درس اخلاق که در استانداری یزد با حضور استاندار و جمعی از معاونان استانداری و مدیران کل ستادی برگزار شد، در سخنانی وفای به عهد را از جمله توصیه‌های مؤکد پیامبر اسلام و معصومان(ع) و از ارزشهای مورد نظر دین مبین اسلام دانست و این امر مهم را از منظر احترام به وقت مردم بسیار حیاتی دانست.


وی در ادامه خواستار اصلاح سبک زندگی شهروندان و حاکمیت آموزه‌های اصیل اسلامی در زندگی مردم شد.


حجت الاسلام معزالدینی افزود: اگر خود را به سیره پیامبر(ص) ملتزم بدانیم هیچگاه زیان نخواهیم کرد.


وی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام همواره به امور اخلاقی پایبند بوده و هر کسی را که به نمایندگی از خود به جایی گسیل می‌داشتند، به رعایت این موارد سفارش می‌فرمودند.


وی با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه و پیمان پیامبر(ص) با مشرکین قریش، دلیل پایبندی رسول الله(ص) به عهد و پیمان را، راستگویی وی و پرهیز ایشان از دروغ دانست.


امام جمعه موقت یزد خواستار رعایت موازین دینی و حفظ ارزشهای اسلامی نظیر پرهیز از دروغ، وفای به عهد، احترام به همسر و امانتداری شد و گفت: در زندگی خانوادگی اگر دروغ پیدا شود، بنیان خانواده از هم خواهد پاشید.


وی در پایان با ذکر روایتی از امیر مومنان علی(ع) خاطر نشان کرد: سریعترین عقوبت از آن کسی است که با او پیمانی بسته‌ای و تو اراده کرده‌ای که به آن پیمان وفا کنی و او در نظر دارد تا به تو خیانت کند و پیمان را نقض نماید./1328/د102/ب4

ارسال نظرات