۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۱۴۱۶۷
امام جمعه سنقر:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دینی مسلمانان است و این وظیفه سنگین برای مدیران و زمام‌داران در جامعه اسلامی سنگین‌تر است.
امربه معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام شمس الله برقراری امام جمعه سنقر امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنقرو کلیایی گفت: ترویج و عمل به امر به معروف در ماه مبارک رمضان باید در بین خود مردم نهادینه شود تا حرمت این ماه بزرگ در بین جامعه حفظ شود.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دینی مسلمانان است و این وظیفه سنگین برای مدیران و زمام‌داران در جامعه اسلامی سنگین‌تر است، مدیران باید در هر پست و جایگاهی برای تحقق این امر تلاش کنند و اجرای آ‌ن‌را وظیفه خود بدانند.

 

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: در روایات ائمه معصومان(ع) ذکر شده است که در آخرالزمان جای منکر و معروف عوض می‌شود، با استناد به روایت از امامان معصوم (ع) از شرایط عمومی قبل از ظهور این است که منکر معروف شده و معروف منکر خواهد شد که باید مدیران در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه سنقر گفت: از زمان بعثت پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومان(ع)  مشقت های فراوانی برای حفظ و تثبیت دین اسلام متحمل شده است، 11 امام معصوم شیعه در راه اسلام به شهادت رسیدند تا این که این رسالت الهی به دست آخرین منجی بشر جهانی شود.

 

وی اظهار داشت: در جامعه اسلامی مردم زمام‌داران خود را الگو قرار داده و رفتار و برخورد آنان را به خوبی رصد می‌کنند و مدیران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند، زیرا مسؤولیت در حکومت اسلامی امانتی الهی و سنگین است.

 

وی با توصیه به مدیران مبنی بر رعایت احکام الهی و برشمردن آن در جامعه، گفت: حرمت شعائر دینی از سوی مدیران و رؤسای ادارات در جامعه بسیار لازم است، به طوری که کارکنان یک مجموعه به طور حتم چشم به رفتار و منش سرپرست و مدیر خود دارند.

 

حجت الاسلام برقراری تأکید کرد: امیرمومنان(ع) در نهج‌البلاغه توصیه های فراوانی به فرمانداران و والیان مردم دارند، حضرت علی(ع) بارها به والیان که متولی امور مردم قرار داشتند توصیه و سفارش کرده که باید برای رضای خدا و باز کردن گره از کار مسلمانان در حد توان تلاش کنند.

 

امام جمعه سنقر در پایان در مورد حضور مردم و مدیران در روز قدس اظهار داشت: روز قدس امسال با توجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و مردم بی‌دفاع فلسطین اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید با حضور حداکثری اعلام انزجار به اقدامات این رژیم غاصب را اعلام کنیم./967/پ202/ب4

ارسال نظرات