۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۴۴۰۹
امام جمعه نکا:

راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت جهان اسلام در دفاع از مظلومیت غزه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: روز قدس، روز اسلام و دفاع از حقانیت اسلام است که با راهپیمایی امروز بار دیگر ابهت جهان اسلام در دفاع از مظلوم به نمایش گذاشته شد.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه شهرستان نکا در خطبه های نماز جمعه نکا گفت: روز قدس، روز اسلام و دفاع از حقانیت اسلام است که با راهپیمایی امروز در روز قدس، ابهت جهان اسلام در دفاع از مظلوم به نمایش گذاشته شد.

 

وی در ادامه با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، به تشریح ماهیت جعلی رژیم اشغالگر قدس پرداخت و افزود: گاهی نفس، جای خدا را می‌گیرد و جای خدا را غصب می‌کند که در این صورت باید با نفس مبارزه کرد.

 

وی افزود: گاهی هم هوای نفس، به خاطر عملکردش باید مورد مأخذه قرار گیرد؛ نفس انسان، انسان را به بدی‌ها دعوت می‌کند و سوق می‌دهد که باید در برابر این نفس اماره ایستاد و مقاومت کرد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: داستان مبارزه امروز ما با رژیم صهیونیستی غاصب هم داستان شبیه نفس است و ما اصل موجودیت این رژیم را قبول نداریم و آن را جعلی می‌دانیم ضمن اینکه عملکردش هم وحشیانه است و باید همه‌ آزادگان جهان در مقام این رژیم غاصب بایستند.

 

وی گفت: کودکان و زنان فراوانی در حمله به فلسطین و غزه کشته شدند و وحشی‌گیری‌های فراوانی در غزه انجام  شد و متأسفانه  رژیم صهیونیستی رژیمی بر پایه آپارتاید و نژادپرستی است که تنها خود را می‌بینند و بقیه مردم را چون حیوانی می‌دانند که باید در خدمت آنان باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود برخی ناهنجاری ها در جامعه اظهار داشت: ازدواج زمینه ساز فراخی رزق و روزی می‌شود، ضمن این که زمینه‌ساز تقوای جوانان ماستکه باید مورد توجه خاص خانواده ها قرار گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به پنجم مرداد سال 58 سالروز اقامه نخستین نمازجمعه انقلاب به امامت آیت الله طالقانی خاطر نشان کرد: نماز جمعه سنگر متعلق به آحاد جامعه و عامل وحدت آفرین در نظام و مایه اتحاد و انسجام همه جانبه است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی نماز جمعه را نماد ولایتمداری و حضور در صحنه برشمرد و اظهار داشت: حضور پرشکوه مردم شهرستان نکا در نماز جمعه بسیار قابل تقدیر است چرا که  برخی از نمازگزاران از روستاهای اطراف در حالی که وسیله نقلیه مناسب هم وجود ندارد، در نماز حضور پیدا می‌کنند.

 

وی با تاکید بر رعایت تقوای الهی، آن را مهم ترین عامل در رستگاری دانست که باید در دستور کار قرار گیرد و در جهت افزایش تقوای الهی در جامعه تلاش شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات