۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۱۴۹۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رژیم کودک‎کش اسرائیل در نوار غزه نسل کشی به راه انداخته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلممین یعقوبی با محکوم کردن جنایت های اسرائیل در نوار غزه و کشتار زنان و کودکان بی گناه فلسطینی، اظهار داشت: رژیم کودک کش اسراییل در نوار غزه نسل کشی به راه انداخته است.
حجت الاسلام يعقوبي نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: از گوشه و کنار شنیده می شود که حرکت ناهنجار دوچرخه سواری دختران در خیابان های بجنورد و برخی از شهرهای دیگر بیشتر شده که این موضوع تأسف آور است.

 

وی اضافه کرد: دوچرخه سواری دختران جوان در خیابان ها آن هم با وضعیت حجاب نادرست نه از لحاظ شرعی و نه از نظر عرفی پسندیده نبوده و این حرکات از آموزه های اسلامی و دینی به دور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: دوچرخه سواری دختران در حیاط خانه آزاد است و اگر کسی دارای حیاطی بزرگ است؛ دختر او می تواند در آن جا دوچرخه سواری کند اما دوچرخه سواری دختران جوان در کوچه و خیابان و پارک زیبنده یک دختر و خانواده مسلمان نیست.

 

وی از مسؤولین و دستگاه های متولی علی الخصوص نیروی انتظامی خواست تا در این زمینه نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند و نگذارند خط عفاف و حجاب در جامعه شکسته و ناهنجاری ها عادی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تأکید کرد: البته برخورد با دختران دوچرخه سوار در خیابان ها باید به صورت تذکر و نصیحت بوده و از خشونت استفاده نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر مسؤولان برای مقابله با این ناهنجاری اقدامی نکنند شاید نشود حرکت خودجوش جوانان غیرتمند برای برخورد با این موضوع را کنترل کرد چرا که تاکنون بسیاری از جوانان متعهد برای کسب تکلیف در مورد برخورد با این گونه ناهنجاری ها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده اند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یازدهم مرداد، سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، اظهار داشت: این عالم دینی در تعامل با نهضت مشروطه سه رویه متفاوت داشت به گونه ای که ابتدا با مشروطه موافق بود اما وقتی انحراف مشروطه از احکام اسلامی و آلوده شدن آن به اصول لیبرالی را مشاهده کرد به مخالفت با آن پرداخت و خواستار مشروطه مشروعه شد اما زمانی که متوجه عملی نشدن این شرط شد در برابر آن موضع گرفت و سرانجام نیز جان خود را در این راه تقدیم کرد.

 

وی شیخ فضل الله نوری را شهید فرهنگ توصیف کرد و گفت: این عالم بزرگ در برابر انحراف فرهنگ مشروطه مقاومت کرد و مخالفت او با مشروطه نیز مخالفت با انحراف این نهضت بود نه اصل مشروطه.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شیخ فضل الله نوری به بالای دار رفت اما در مقابل انحراف از ارزش های اسلامی سکوت نکرد و این می تواند الگوی مناسبی برای مبارزان راه اسلام باشد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با محکوم کردن جنایت های اسراییل در نوار غزه و کشتار زنان و کودکان بی گناه فلسطینی، اظهار داشت: رژیم کودک کش اسراییل در نوار غزه نسل کشی به راه انداخته است.

 

وی با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اضافه کرد: نهال روز قدس که توسط امام خمینی(ره) کاشته شد اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده و امسال شاهد برگزاری تظاهرات روز قدس در نقاط مختلف دنیا بودیم.

 

امام جمعه بجنورد اظهار امیدواری کرد که با وحدت و انسجام بیشتر امت های اسلامی و بیدار شدن دولت های عربی منطقه از خواب غفلت، به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باشیم./9314/پ201/ب

ارسال نظرات