۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۰۲۴
مدیر حوزه علمیه تبریز:

حمایت و کمک به مردم غزه مبنای قرآنی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: سکوت و بی تفاوتی سران برخی از کشورهای اسلامی مغایر با فرمانی است که خداوند متعال در قرآن کریم بر آن تأکید داشته است.
غزه

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دل هر انسان آزاده‌ای را می آزارد، اظهار داشت: امروز مردم غزه، نماد مظلومیت در جهان هستند، اما سازمان های جهانی مدعی حقوق بشر چشمان خود را به روی مظلومیت بسته‌اند.


وی با اشاره به صراحت تأکید آیات قرآنی بر یاری به مظلومان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره انفال می فرماید؛ « إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ... ؛ اگر گروهی(مؤمنان مهاجر) به خاطر حفظ دین و آئین شان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.» آیه شریفه با کمال صراحت، مسلمانان را ملزم به یاری برادران دینی خود می کند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که سکوت و بی تفاوتی سران برخی از کشورهای اسلامی مغایر با فرمانی است که خداوند متعال در قرآن کریم بر آن تأکید داشته است، تصریح کرد: جالب اینجاست که برخی از سران عربی منطقه ادعای خادم الحرمین و زعامت مسلمین را دارند، حال آنکه اعمال و رفتار آنان بیشتر شبیه خیانت به مسلمین است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می فرماید؛ «چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمی کنید » در این آیه، حق تعالی کسانی را که نسبت به کمک و یاری ستمدیدگان، سکوت و بی تفاوتی اختیار کرده اند و قیام نمی کنند، سرزنش و ملامت می کند.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که رفع شر ظالم از سر مظلوم بر مسلمانان واجب است، گفت: از دیدگاه قرآن، احادیث و روایات متعدد وارده از یک سو مظلوم، موظف به مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم است و از سوی دیگر، مسلمانی که فریاد برادران دینی خود را می شنوند، مسؤول به یاری آنان هستند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و سفارش بزرگان دین بر حمایت از مظلوم، کشتار مردم غزه و سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر به خصوص در کنار آنها برخی دولت های اسلامی را به شدت محکوم کرد و خواستار کمک مالی، غذایی و دارویی عموم مسلمانان به ملت مظلوم فلسطین شد.


وی حملات رژیم صهیونیستی به غزه را ننگ تاریخی جوامع جهانی مدافع حقوق بشر و کشورهای اسلامی منطقه ای دانست و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های گذشته و بازیابی وجهه و روحیه از دست رفته سربازان اسرائیلی دست به این جنایات می زد./935/ت302/ب

ارسال نظرات