۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۱۵۰۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ریشه کن کردن بی سوادی قرآنی وظیفه ای مهم بر دوش دارالقرآن ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی ریشه کن کردن بی سوادی قرآنی در جامعه را یکی از وظایف مهم دارالقرآن ها در کشور دانست که باید با همکاری مؤسسات قرآنی و آموزش و پرورش اجرایی شود.
حجت الاسلام روحاني نيا - نشست با فعالان دارالقرآن الکريم خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی پیش از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی کارشناسان قرآنی حوزه دارالقرآن الکریم خراسان شمالی که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد؛ با تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت دارالقرآن ها در استان و کشور، اظهار داشت: برای رسیدن به یک جامعه آرمانی که در آن حقوق اسلامی و کرامت انسانی وجود داشته باشد؛ باید از ظرفیت های دارالقرآن ها و مؤسسات قرآنی بیش از میزان کنونی استفاده شود چرا که این مراکز پتانسیل مناسبی برای حرکت دادن جامعه به سوی جامعه ای اسلامی و انسانی متعالی دارند. 

 

به گفته وی رسیدن به جامعه ای آرمانی که در آن حقوق اسلامی و انسانی رعایت شود؛ در گرو توجه بیشتر به قرآن و آموزه های این کتاب آسمانی است و در این میان وظیفه فعالان و متولیان مؤسسات قرآنی برای ترویج و توسعه این مهم سنگین تر است.

 

این مسؤول اضافه کرد: حوزه دارالقرآن الکریم در استان خراسان شمالی باید تلاش کند با ایجاد رقابتی سالم و سازنده بین مؤسسات قرآنی فعال در این استان، زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت های این مراکز را فراهم کند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که وظایف و توانمندی های مؤسسات قرآنی حوزه ای وسیع را شامل می شود، اظهار داشت: وظایف مهمی نظیر ریشه کن کردن بی سوادی قرآنی تا تربیت مربی و حافظ قرآن کریم بر عهده دارالقرآن الکریم و مؤسسات قرآنی گذاشته شده و این مراکز باید سعی کنند با تدوین برنامه های مناسب و اجرای روش های نوین بازدهی خود را افزایش دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی ریشه کن کردن بی سوادی قرآنی در جامعه را یکی از وظایف مهم دارالقرآن ها در کشور دانست که باید با همکاری مؤسسات قرآنی و آموزش و پرورش اجرایی شود.

 

اعمال و رفتار اعضای هیئات مذهبی برخلاف آموزه های قرآنی نباشد

 

وی همچنین بر محور بودن قرآن و آموزه های قرآنی در فعالیت هیئات مذهبی سراسر استان و کشور تأکید کرد و افزود: لازم است قرآن به عنوان محور و اصل در فعالیت تمام هیئات مذهبی قرار بگیرد نه آن که اعمال و رفتار اعضای هیئات مذهبی برخلاف آموزه های قرآنی و اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا از کارشناسان قرآنی و متولیان این حوزه در استان خراسان شمالی خواست تا با بررسی وضعیت موجود در زمینه تلاوت و آشنایی با قرآن کریم در این استان، برای رسیدن به اهداف عالی تدوین شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در این بخش برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: باید مؤسسات قرآنی و متولیان ترویج تلاوت و آشنایی با قرآن مردم را بیش از پیش به سوی آموزش قرآن و آشنایی با مفاهیم آن سوق دهند تا دیگر شاهد مهجوریت قرآن در خانه های مسلمانان نباشیم.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که در آن می فرمایند: « خانه ای که در آن قرآن نخوانند؛ محل حضور شیطان و دوری فرشتگان شده و شرش بسیار و خیرش اندک می شود»، افزود: باید با توسعه آموزش های قرآنی زمینه تلاوت و آشنایی با قرآن را برای آحاد جامعه فراهم کنیم.

 

در ادامه این نشست حمزه بابایی، کارشناس مسؤول دارالقرآن الکریم استان خراسان شمالی نیز گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده از سوی این مرکز در ماه مبارک رمضان را ارائه داد.

 

وی برگزاری دوره های آموزشی قرآن، تلاوت قرآن، آشنایی با مفاهیم قرآن، نشست هم اندیشی و هم فکری قاریان استان خراسان شمالی با محمد قطب طویل، قاری برجسته مصری و ... را از جمله اقداماتی ذکر کرد که با مشارکت دارالقرآن استان در طول ماه مبارک رمضان امسال انجام شده و اضافه کرد که در آینده ای نزدیک نیز به همت این نهاد آزمون داوری و مسابقات طرح های نورالهدی، تلاوت و تسنیم در استان خراسان شمالی برگزار می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات