۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۱۵۴۹۱
رضا رهگذر:

عاقبت مقاومت غزه پیروزی است

خبرگزاری رسا ـ رهگذر با امیدواری به پایان یافتن جنگ و پیروزی مردم غزه گفت: عاقبت مقاومت پیروزی است و امیدواریم که مقاومت مردم غزه به نتیجه برسد.
رضا رهگذر
به گزارش خبرگزاری رسا، رضا رهگذر، نویسنده، منتقد آثار ادبی کودک و نوجوان و استاد دانشگاه با حضور در برنامه "بچه های غزه، بچه های ایران"، با بیان این که با شنیدن شرایط سختی که برای مردم غزه و بالاخص کودکان غزه بسیار ناراحت شدم، گفت: در سی شبانه روز مداوم بیش از 430 کودک و نوجوان شهید شده اند و سه هزار کودک و نوجوان مجروح هستند و بعضی از آنها در آستانه مرگ هستند و حال وخیمی دارند. بیش از 400 هزار کودک ، سی شبانه روز در وحشت و ترس سپری کردند و بیش از هشتاد حمله به نقاط مختلف شهرشان شده است و الان از آب آشامیدنی سالم و برق محروم هستند و 256 بیمارستان و درمانگاه مورد تخریب و آسیب قرار گرفته و امکانات دارویی ندارند و بعضی ها اعضای خانواده شان را از دست داده اند و بیش از صد هزار آواره که مجبور شده اند به جاهای دیگر بروند، این شرایط، شرایط سختی است.
 
 
نویسنده، منتقد آثار ادبی کودک و نوجوان با اظهار به این که در انجمن قلم ایران که تشکل سراسری شاعران و نویسندگان کشور است، بیانه ای را در مورد تجاوز وحشیانه داده ایم و این رژیم را محکوم کرده ایم، افزود: این کارها از سوی ما به عنوان افرادی که دستمان بسته است و نمی توانیم کمک کنیم بر می آید. اما کمک جدی تر این است که هر کسی هر کمک عملی که از او برمی آید باید انجام دهد.
 
 
وی کمک مالی به کودکان غزه را مهم ترین کمک به آنها دانست و افزود: فکر می کنم مهمترین کاری که بچه های ما باید کمک کنند شبیه همان کاری است که در جنگ تحمیلی انجام می دادند و قلک هایشان را می شکستند و پس اندازهای ناچیزشان را به جبهه کمک می کردند کشوری که 8 سال در تحریم کامل بود توانست با همین کمک های کوچک مقاومت کند و یکی از کارهای مهم در ارتباط با بچه های غزه کمک های مالی، کمک های دارویی و حتی خرید سلاح برای مقاومت است تا بتواند از حریم نوامیس و جان های مردم حفاظت بکنند.
 
 
رهگذر در پایان با امیدواری به پایان یافتن جنگ و پیروزی مردم غزه گفت: عاقبت مقاومت پیروزی است و امیدواریم که مقاومت مردم غزه به نتیجه برسد./1327/د101/س
ارسال نظرات