۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۱۵۶۱۹

فعالیت علمی 85 مدرسه امین در گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گیلان از تشکیل و فعالیت 85 مدرسه امین در استان خبر داد.
مدير حوزه علميه گيلان

حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر استانی حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در رشت، با بیان این که آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است که آینده کشور به سرنوشت آن وابسته است، گفت: آموزش و پرورش باید بستر را برای حضور چهره های اثرگذار روحانی در مدارس فراهم کند.

 

وی با تأکید بر بهره گیری بیشتر از توان حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین نیازمند بهره گیری از توان روحانیان است.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که هر جامعه ای به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط است، تصریح کرد: آموزش و پرروش سازمانی زنده است و به عنوان یکی از ارکان های نظام اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

 

وی با بیان این که اگر بخواهیم کشوری مقتدر و آباد داشته باشیم، نیازمند نظام آموزشی مناسب هستیم، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش دینی باید در اولویت برنامه های متولیان دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در ارتقا بخشی اندیشه های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش از این سرمایه های معنوی غافل شود، دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

 

حجت الاسلام لاکانی، طلاب حوزه های علمیه را پیشگام در تبلیغ احکام اسلامی معرفی کرد و گفت: باید از توان و  ظرفیت طلاب و روحانیان در مناطق نهایت استفاده شود.

 

وی، همچنین بر تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: تقویت ارزش های دینی و اسلامی در مدارس با حضور روحانیان امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام لاکانی بیان داشت: آموزش و پرورش و حوزه علمیه دو نهاد مقدسی هستند که دارای پتانسیل های  بالایی جهت همکاری و تعامل با یکدیگر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اعزام مبلغان به مدارس  جهت ارائه گفتمان های دینی منجر به آشنایی دانش آموزان و جامعه اسلامی ایران  با مبنای دینی، قرآن و آموز های اسلامی می شود.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان یکی از برنامه های بسیار ارزنده ای که بین آموزش و پرورش  و حوزه های علمیه در راستای تعالی جامعه اسلامی صورت پذیرفته تشکیل کمیته همکارهای بین حوزه علمیه و آموزش و پروش است این کمیته به همت بلند آموزش و پرورش و بدنه حوزه علمیه  از سالیان دور شکل گرفته  بود.

 

وی با بیان این که این کمیته  در حال حاضر در همه استان های کشور در حال فعالیت است، که از مهم ترین این فعالیت ها  تشکیل و راه اندازی مدارس وابسته به حوزهای علمیه است، افزود: حوزه علمیه  گیلان نیز با همکاری مناسب آموزش پرورش گیلان موفق به راه اندازی 58 مدرسه وابسته به حوزه  های علمیه  شده  و رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام لاکانی در خصوص نحوه فعالیت این مدارس گفت: به علت سهولت در امر تبلیغ و تأثیر گذاری در این مدارس در  مدارس پسرانه از مبلغان  و در مدراس دخترانه از خواهران مبلغ  به صورت تمام وقت استفاده  می شود تا همه اموراتی که مربوط به مسائل دینی دانش آموزان می شود  مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

وی از استقبال مناسب از مدارس امین در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جدید تعداد این مدارس در استان افزایش خواهد یافت.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، اعزام مبلغان به مدارس برای ارائه گفتمان های دینی، برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان، نقد و بررسی مسیحیت، بهائیت و وهابیت و برگزاری دوره های  معارف مهدوی از سایر برنامه های است که در حال انجام در مدارس آموزش و پرورش است که نتیجه و بازخورد بسیار  خوبی در جامعه اسلامی داشته است./1315/ت302/ب1

ارسال نظرات