۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۱۵۶۳۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

نقش خبرنگاران در انعکاس فجایع غزه بی بدیل است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: خبرنگاران با ارسال خبرهای خوب توانستند جامعه بشری و ملت ها را از جنایت های استکبار جهانی آگاه کنند که این امر بی بدیل بودن نقش آنان را در حوادث جهانی به ویژه غزه نشان می دهد.
روز خبرنگار

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تبریک روز خبرنگار به جامعه خبری اظهار داشت: فعالان عرصه رسانه باید از طریق تهیه و انتشار گزارش های مختلف سختی کار فعالیت در این حوزه را در جامعه برای مسؤولان و مردم تبیین کنند.

 

وی افزود: خبرنگاران باید به معنای واقعی سمبل امانت، پشتکار، دلسوزی و مسؤولیت پذیری بوده و مسائل و دغدغه های مردم را منعکس کنند.

 

حجت الاسلام موسوی خبرنگاران را وجدان بیدار جهان و تصویر گر رویدادهای دوره معاصر خود دانست و گفت: خبرنگاران نه در شعار بلکه در واقعیت رویدادها و دغدغه های مردم را رصد می‌کنند.

 

وی ادامه داد: خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و طنزپردازان در تحقق عدالت اجتماعی و امنیت قضایی نقش چشم گیر دارند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: خبرنگاران با انعکاس اخبار نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی ایفا می کنند و با توجه به دست یابی سریع اطلاعات تهیه و انعکاس اخبار درست و قابل اطمینان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

وی با بیان این که خبرنگاران از مهره های اساسی کشور و نظام به شمار می آیند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران با قبول خطرهای فراوان در راستای انعکاس درست و صحیح اخبار تلاش می کنند و ارائه اخبار قابل اطمینان از طریق خبرنگاران درست کار انجام می شود.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: خبرنگاران با ارسال خبرهای خوب توانستند جامعه بشری و ملت ها را از جنایت های استکبار جهانی آگاه کنند که این امر بی بدیل بودن نقش آنان را در حوادث جهانی به ویژه غزه نشان می دهد.

 

وی تصریح کرد: خبر باید درست و جامع تهیه و با صراحت و روشنی بیان شود و در خصوص انعکاس اخبار باید منبع خبر قابل اطمینان باشد به طوری که خداوند متعال در قرآن می فرماید اگر فاسقی برایتان خبری آورد، بدون تحقیق حرفش را نپذیرید.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: وسایل ارتباط جمعی، خبرگزاری ها، مطبوعات و ... نقش بسیار مهمی در ارتقای آگاهی جامعه و انعکاس حقیقت دارند بر این اساس تقدیر و قدردانی از خبرنگاران نباید محدود به یک روز شد.

 

وی تأکید کرد: باید در راستای قدردانی از زحمات این قشر زحمت کش حمایت های مالی و معنوی لازم انجام شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نقش خبرنگاران در انعکاس جنایت های غزه ادامه داد: خبرنگاران با انعکاس اخبار غزه چهره اسرائیل غاصب و کودک کش را نمایان کردند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر مردم جهان علیه رژیم جعلی صهیونیستی ایستاده و از مردم بی دفاع غزه حمایت می کند که این تلاش ها در راستای روشنگری مردم است.

 

خبرنگاران چشم و گوش بیدار مردم هستند

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: خبرنگاران باید با عدالت و به دور از غرض در انعکاس اخبار بکوشند چرا که آنان در زمان وقوع رویدادها چشم و گوش مردم هستند و باید به درستی و به دور از ریا کاری خبرها را مخابره کنند.

 

وی با بیان این که حق گویی و انتشار حقیقت باید در محوریت تهیه اخبار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود حق را بگویید و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری هراس نداشته باشید.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: خبرنگاران باید حقیقت را منعکس کنند و واقعیت ها را تحریف نکنند و با تهیه اخبار درست و قابل اطمینان به افزایش آگاهی مردم کمک کرده و به کشف حقیقت ها بپردازد و با تیزهوشی، شم خبری و نگاه مو شکافانه به تشریح مشکلات موجود در جامعه بپردازند.

 

وی اظهار داشت: خبرنگاران متعهد و درستکار، جامعه را به سمت رشد و ترقی سوق می دهند و به نوعی رابط بین مردم و مسؤولان هستند و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان می رسانند تا راه حلی برای حل مشکلات ارائه شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات