۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۸۸۳

کتاب «ضیافت» به همت آستان قدس رضوی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه سلسه چاپ و انتشار آثار نفیس، کتاب «ضیافت» شامل ادعیه، افزون بر شصت دعا، دعای کمیل و ابوحمزه و غیره را روانه بازار کرد.
 آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در ادامه سلسه چاپ و انتشار آثار نفیس اقدام به طبع یکی از آثار کم نظیر هنر ایران اسلامی متعلق به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک یعنی «ضیافت» کرده است. اثری که در تولید آن سعی شده است تا نهایت مشابهت به اصل اثر رعایت شود.

 

این شاهکار با عنوان کتاب «ضیافت»، گوهری یکدانه شامل ادعیه، افزون بر شصت دعا، دعای کمیل، دعای ابو حمزه، دعای روزها، دعاهای ناب و نورانی و ... است که هر کدام روضه‌‌ای از فردوس برین اند.

 

ترقیمه متن عربی ادعیه را محمد شفیع ارسنجانی (1253، 1333 ه‍ ق) که پدر، سه برادر و فرزندانش، همه علم آموز، حکمت اندرز و خوش نگار بودند، به کتابت در آورده است.

 

جلد این اثر نیز از شمار آثار ترقیمه‌دار میرزا مجمود نقاش باشی است. این جلد لاکی با بوم سازی ویژه و با طرح کلی لچک، ترنج و حل کاری برگ انگوری و پرنده‌هایی که وامدار شیوه صروتگر شیرازی است، بر نفاست کار افزوده است.

 

این مجموعه در نهایت به مرحوم حاج حسین آقا ملک رسید که توسط او به آستان ملائک پاسبان امام هشتم(ع)، وقف شد و اکنون در کتابخانه و موزه ملی ملک نگهداری می‌شود. /9312/د102/ب4

ارسال نظرات