۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۱۶۱۰۳
قالیباف در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها:

توجه به توصیه‌های رهبری جزء اولویت‌های فرهنگی شهرداری است

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران، گفت: مفهوم توصیه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر، نشانگر این است که در حوزه فرهنگی، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی نداریم.
قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران امروز در در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرهای کشور در تبریز، با تأکید بر این‌که مهم ترین وجه ممیزه یک نظام اسلامی، تربیت شهروندان خوب است، اظهار داشت: توجه به مسائل اجتماعی و شهری، ریشه در مسائل فرهنگی و اقتصادی دارد.

 


وی حاشیه نشینی را نشان از ضعف فرهنگی و منشأ تولید آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته، از شهرداری ها انتظاراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نمی رفت، اما امروز مردم در این عرصه ها مطالبه گر هستند که این موضوع، توفیقی برای شهرداری هاست.

 


شهردار تهران با تأکید بر این‌که اولویت‌های فرهنگی شهرداری توجه به توصیه های رهبری است، گفت: مفهوم توصیه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر، نشانگر این است که در حوزه فرهنگی، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی نداریم، البته همه بر این باوریم که لازمه استقلال سیاسی و اقتصادی، استقلال فرهنگی است.

 


وی با تشریح راهکارهای تحقق استقلال فرهنگی، تصریح کرد: باید تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت داشته باشیم. نباید دنباله رو مکاتب دست‌ساز و انسان‌ساز باشیم، تبدیل قدرت و ثروت به یکدیگر بسیار خوب است اما این ارتباط، گاهی ممکن است از مسیر غیرقانونی، غیراخلاقی و رفتاهای ناپسند ایجاد شود.

 


قالیباف ضعف فرهنگی را منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها در حوزه های مختلف دانست و افزود: متاسفانه قادر نیستیم در یک فرآیند مشخص و روشن و تدوین شده، معرفت و منزلت را به قدرت و ثروت تبدیل کنیم. باید دانست که شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با تبدیل «منزلت» به «قدرت» وارد میدان های جنگ شده و حماسه ساز شده اند.

 


شهردار تهران با اشاره به توجه مجموعه شهرداری به مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی شهروندان ادامه داد: اگر تبدیل ثروت به منزلت را از طریق احسان دنبال نکنیم، به یقین فرد ثروتمند از طریق غیر دینی، غیر اخلاقی و غیر قانونی این منزلت را برای خودش درست می کند. از این رو شاهد منزلت کاذب در جامعه خواهیم بود.

 


گفتنی است، هشتاد و هفتمین نشست دوره ای شهرداران کلانشهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، قم، کرج و اهواز امروز با حضور آیت الله مجتهدشبستری نماینده خبرگان رهبری، مدیرعامل بانک شهر همچنین قائم مقام دبیرخانه کلانشهرهای کشور امروز در تبریز برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات