۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۱۶۵۵۶
به مدت 6 روز؛

دوره آموزشی حجاج در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، از آغاز دوره های آموزشی زائران خانه خدا در 25 مرداد ماه، خبر داد و گفت: بهداشت فردی، رعایت اصول امنیتی و آموزش مناسک حج از مهمترین مسائلی است که در این دوره به آنها پرداخته می شود.
آموزش حجاج
حجت الاسلام مهدی مینایی، معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز آموزش حجاج بیت الله الحرام از 25مرداد ماه از سوی این سازمان، اظهارداشت: به سبب اهمیت مناسک حج و انسجام آموزشی، ابتدا شش کلاس در قالب سه جلسه برای زائران فارسی زبان و سه جلسه برای زائران عرب زبان در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز برگزار خواهد شد.
وی به برگزاری این دوره با دو زبان عربی و فارسی اشاره کرد و افزود: آموزش متمرکز حجاج به مدت سه شب برای زائران فارسی زبان از شنبه 25 مرداد آغاز می شود و تا دوشنبه بیست و هفتم مردادماه ادامه خواهد یافت؛ همچنین از روز سه شنبه به مدت سه روز برای زائران عرب زبان کلاس های گوناگونی به زبان عربی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام مینایی از پایان یافتن این دوره آموزشی در 30 مرداد ماه، خبر داد و گفت: بهداشت فردی، رعایت اصول امنیتی و آموزش مناسک حج از مهم‎ترین مسائلی است که در این دوره به آنها پرداخته می شود.
معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان به آموزش های ویژه بانوان در این دوره اشاره کرد و بیان داشت: در این آموزش‎ها دو همایش اختصاصی بانوان برای بیان احکام و مناسک، از سوی معینه های کاروان و پزشک زن انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال 2870 نفر از خوزستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که می باید هر کاروان حدود 10 جلسه آموزشی برای زائران برگزار کند./9462/ت303/ب2
ارسال نظرات