۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۱۶۷۷۵
نماینده ولی فقیه در مانه و سملقان:

زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت نظام را در برابر دشمنان بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در شهرستان مانه و سملقان با اشاره به تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این شهرستان، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را عامل بیمه شدن نظام اسلامی دانست.
نشست هماهنگي تشييع و تدفين شهداي گمنام در مانه و سملقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، نماینده ولی فقیه در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی و امام جمعه شهر آشخانه، مرکز این شهرستان روز دوشنبه در نشست هماهنگی استقبال، تشییع و تدفین دو شهید گمنام که قرار است جمعه هفته جاری همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار شود؛ اقتدار و عزت نظام اسلامی را مرهون فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

 

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی، توجه و اعتقاد قلبی مردم به این فرهنگ های اسلامی را سبب بیمه شدن نظام در برابر توطئه دشمنان ذکر و اضافه کرد: شهدا نشانه ها و الگوهای بارز فرهنگ ایثار و شهادت طلبی هستند و در هر مکانی که پرچم افتخارآمیز شهدا برافراشته شده است؛ نشان دین داری، ایثارگری و شهادت طلبی برای همیشه تاریخ جاودانه می ماند.

 

به گفته حجت الاسلام احمدزاده تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پررنگ باشد؛ مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار بیشتر می شود و نفوذ تفکرات و میزان دست یابی به اهداف شوم دشمنان کمتر خواهد شد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مانه و سملقان در ادامه با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ولی نعمتان همه مردم و مسؤولان هستند، تصریح کرد: دفاع از آرمان های امام(ره) و شهدا باعث تداوم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می شود که در این زمینه تمامی آحاد جامعه مسؤولیت دارند.

 

وی اضافه کرد: آن چه که امروز نظام و کشور اسلامی ایران دارد؛ به برکت خون شهدا است و مسؤولان باید افتخار کنند که خادم شهدا و خانواده های معزز آنها هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان با تأکید بر تلاش بیشتر برای رفع گرفتاری ها و نیازهای خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران از سوی مردم و مسؤولان، افزود: مسؤولان هر اندازه برای خانواده های شهدا و جانبازان فعالیت کنند؛ باز هم نمی توانند ذره ای از ایثار و فداکاری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را جبران کنند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با دعوت از مردم شهرستان برای حضور پرشور و باشکوه در مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام، بر همکاری همه ادارات در برگزاری هر چه بهتر این مراسم تأکید کرد و گفت: باید با تلاش و تشریک مساعی، مراسم استقبال و تشییع و خاک سپاری پیکر مطهر شهدا در این شهرستان با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود.

 

در ادامه جلسه برنامه ریزی برای تشیع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان مانه وسملقان که با حضور سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی، غلامرضا عوض زاده، فرماندار شهرستان مانه و سملقان و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد؛ مدیران حاضر با اشاره به اثر جاری بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بر برگزاری هر چه بهتر مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان مانه و سملقان تأکید کردند.

 

گفتنی است، سی و یکم مرداد ماه امسال همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) چهار شهید گمنام در شهرهای آشخانه و گرمه استان خراسان شمالی تشییع و تدفین خواهند شد.

 

از این چهار شهید گمنام؛ دو شهید 21 و 17 ساله در عملیات والفجر هشت در سال 67 به شهادت رسیده اند، یک شهید 20 ساله در سال 67 در منطقه جزیزه مجنون و شهید 24 ساله دیگر نیز در منطقه والفجر هشت در سال 65 شهید شده است.

 

شهدای گمنامی که قرار است جمعه هفته جاری در استان خراسان شمالی به خاک سپرده شوند؛ جزء 82 شهید گمنامی هستند که اخیرا به همت تیم های جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند و بر اساس برنامه همزمان با سالگرد شهادت رییس مذهب جعفری در 22 استان و 38 نقطه از کشور تشییع و تدفین می شوند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات