۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۱۶۷۸۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بزرگ ترین خطر تحدید نسل تهدید امنیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر تلاش همه جانبه دولت، مجلس و حوزه‌های علمیه برای نهادینه کردن فرهنگ افزایش نسل گفت: جمعیت ضمن بالا بردن قدرت دفاعی کشور در برابر دشمن نیز حالت بازدارندگی دارد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نسبت به تحدید نسل، جمعیت را از عوامل اقتدار هر ملتی دانست.

 

وی گفت: جمعیت سبب رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی و بروز خلاقیت و استعداد می‌شود که در نتیجه پیشرفت کشور را رقم می‌زند؛ متأسفانه در سال‌های گذشته به سبب سیاست‌های اشتباه شاهد کاهش شدید جمعیت در ایران اسلامی بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان پیری جمعیت را از دیگر نتایج تحدید نسل دانست و اظهار داشت: پیری جمعیت مشکلات عدیده‌ای را برای نظام و جامعه اسلامی به وجود می‌آورد؛ تقلیل جمعیت نسل جوان کشور سبب کاهش تولید، ‌کار و در نتیجه رکود شدید اقتصادی می‌شود.

 

وی افزود: اگر در جامعه‌ای رشد جمعیت متوازن و متعادل نباشد نوعی سرخوردگی در کشور حاصل می‌شود؛ نتیجه آن نیز به افزایش آمار طلاق، آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن سن ازدواج جوانان منجر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی به وجود آمدن مشکلات امنیتی را از دیگر آسیب‌های تحدید نسل خواند و بیان داشت: جمعیت ضمن بالا بردن قدرت دفاعی کشور در برابر دشمن نیز حالت بازدارندگی دارد.

 

وی تصریح کرد: مسلما چشم طمع بیگانگان به کشوری که جمعیت کافی نداشته باشد دوخته می‌شود؛ با جمعیت می‌توان از تجاوز دشمنان جلوگیری کرد؛ بالاترین خطر کاهش جمعیت تهدید امنیت است.

 

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر تلاش همه جانبه دولت، مجلس و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ سازی سیاست افزایش نسل اظهار داشت: مجلس وظیفه رفع موانع و تصویب قوانین رشد جمعیت را دارد.

 

وی یادآور شد: حوزه‌های علمیه، نهادها و مراکز فرهنگی نیز مسؤولیت فرهنگ سازی و نهادینه کردن افزایش جمعیت در افکار عمومی را دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت را نیازمند تلاش بیشتر خواند و گفت: حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی می‌توانند در جهت نهادینه و فرهنگ‌سازی سیاست افزایش جمعیت کمک کار رهبر معظم انقلاب باشند./993/ت302/ج

ارسال نظرات