۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۱۶۸۴۰
چمران:

انقلاب ایران یک دگرگونی فرهنگی در ملت‌های اسلامی ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ مهدی چمران در مراسم بزرگداشت آزادسازی پاوه گفت: انقلاب ایران یک تحول بنیادی در فرهنگ ملت‌های اسلامی ایجاد کرده است که اوج آن را امروز در سوریه، لبنان و فلسطین می‌بینیم.
مهدي چمران

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران در مراسم بزرگداشت آزادسازی پاوه در این شهرستان اظهار داشت: شهید چمران همواره انقلاب ایران را یک تحول درونی و بنیادی دانسته است و این در بیانات ایشان وجود دارد.

 

وی افزود: امروز این دگرگونی بنیادین در کشورهای اسلامی سرایت کرده است و اوج آن در مقاومت های لبنان و سوریه و فلسطین نمایان می شود.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شکست حصر پاوه نیز بارقه ای از این دگرگونی های درونی بود که مردم این شهرستان و نیروهای موجود با هدایت شهید چمران و پس از دستور امام بدون کمک بیرونی حصر را فرو ریختند.

 

چمران در بخش دیگری از سخنان خود جنگ امروز را رویارویی فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: باید یک تحول و انقلاب عمیق در حرکت فرهنگی کشور شکل بگیرد و این از دغدغه های مهم رهبر انقلاب است.

 

فرهنگ کشور امروز نیازمند سیره شهداست

 

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شکسته شدن حصر پاوه اظهار داشت: 18 مرداد 58 با فرمان تاریخی امام همه نیروها اعم از ژاندارمری و نیروی انتظامی و ... به سمت پاوه حرکت کردند تا در 26 مرداد حماسه بزرگ پاوه رقم بخورد.

 

وی افزود: باید گنجینه حماسه های مردم پاوه پاس داشته شود و در این مسیر، شهدا و وصایای آنها در راه رشد فرهنگی کشور مورد استفاده قرار گیرد./998/د101/ب4

ارسال نظرات