۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۱۶۸۴۹
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

تخریب چهره اسلام و ترویج فرهنگ غربی هدف شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به این که وجه اشتراک این شبکه‌ها تخریب چهره اسلام و فرهنگ و دین ما است، گفت: این برنامه‌ها همان جملاتی را که رهبری در این دو دهه اخیر درباره تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بیان کردند را مخاطب قرار داده است.
حجت الاسلام عليزاده مديرکل اوقاف استان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، عصر امروز در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی استان مازندران که در امامزاده قاسم(ع) بابل برگزار شد، گفت: جامعه‌ای که برای ارتقای معرفت، تثبیت باورها و اعتقادات فرهنگی خود را ترویج دهد موفق بوده و در جامعه جهانی مقتدر خواهد بود.

 

وی با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ دینی و قرآنی در جهان، افزود: فرهنگ خمیر مایه و اصل و اساس جامعه اسلامی بوده و همه چیز باید ذیل آن قرار گیرد که باید در این راستا باید با قوت برای توسعه فرهنگی وارد کار شویم.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که دشمنان از برنامه‌ای مدون و جامع به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با همراهی ابزارهای مختلف جهت تخریب فرهنگ کشورمان استفاده می‌کنند، افزود: اگر چه این برنامه‌ها نرم و آرام است ولی دشمن به شکل حساب شده در حال فعالیت در جامعه هستند که باید هوشیارتر در این خصوص رفتار کرد.

 

وی با اشاره به این که لبه تیز برنامه‌های دشمنان دین اسلام، ارزش‌های دینی و فرزندان این مرز و بوم را نشانه گرفته است، ادامه داد: 300 ماهواره در 159 مدار تلویزیونی در فضا در حال فعالیت هستند که از این تعداد 166 ماهواره فضای ایران را در بر می‌گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه با این تعداد ماهواره، 18هزار کانال در ایران قابل رؤیت بوده و 380 کانال فقط اختصاص به موسیقی و رقص دارد، تصریح کرد: در حوزه کودک و نوجوان نیز بیش از 250 کانال فعال بوده و کارتون‌های متضاد با فرهنگ و دین را پخش می‌کنند.

 

وی با اشاره به این که در حوزه مصرف گرایی و پوشش و مد نیز 80 شبکه در حال فعالیت است، افزود: 120 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای نیز روزانه چندین برابر فعالیت‌های شبکه‌های ملی و استانی صدا و سیما برنامه مبتذل پخش می‌کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وجه اشتراک این شبکه‌ها تخریب چهره اسلام و فرهنگ و دین ما است، عنوان کرد: این برنامه‌ها همان جملاتی را که رهبری در این دو دهه اخیر درباره تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بیان کردند را مخاطب قرار داده است.

 

وی با اشاره به این که وقتی رهبری صحبت می‌کنند با علم، آگاهی و کارشناسی شده است، تأکید کرد: روحیه جوانان و نوجوانان مثل آینه بوده و همه چیز را جذب می‌کند که در چنین شرایطی اگر مسوولان و خانواده‌ها بی‌تفاوت باشند چه اتفاقی بر سر جامعه خواهد آمد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که عزم ملی یعنی این که همه احساس وظیفه کرده و به میدان مبارزه و نبرد بیایند، تصریح کرد: با مدیریت جهادی و انقلابی کشور را نجات داده و توانستیم در علوم مختلفی چون نانو، انرژی هسته‌ای و دیگر عرصه ها در جهان برتر شویم.

 

وی با اشاره به این که با تقویت این دو رویکرد می‌شود با دشمنان مقابله کرد، افزود: راه مقابله با دشمنان آشنایی با قرآن، نماز و ارزش‌های دینی است که با پرچم قرآن و اسلام می‌شود جوانان و نوجوانان را از این میدان خطرناک نجات داد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که راه نجات از فتنه‌ها مراجعه به آیات و روایات است، عنوان کرد: هیچ حزب و قدرتی اقتدار امروز را برای ما نیاورده است بلکه این امر مرهون قرار گیری ذیل پرچم قرآن، اسلام و اهل‌بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به این که سازمان اوقاف مثل دیگر نهادهای فرهنگی در حال فعالیت است، یادآور شد: این فعالیت‌ها در قالب تشکیل کلاس‌های قرآنی، محفل انس با قرآن، حمایت از مؤسسات قرآنی، برگزاری مسابقات و دیگر امور در حال برگزاری است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات