۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۱۷۲۴۰
در سالروز شهادت امام صادق(ع)؛

تشییع پیکر مطهر 5 شهید گمنام در زنجان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) استان زنجان میزبان 5 شهید گمنام است که بر روی دستان مردم عزادار تشییع خواهند شد.
تشييع شهيد گمنام

علی مهدی خانی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از تشییع پیکر مطهر 5 شهید گمنام در استان زنجان همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خبر داد و اظهار داشت: پیکر مطهر این 5 شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق (ع) تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از این 5 شهید گمنام، سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان ابهر تشییع می ‌شود و دو شهید دیگر نیز در شهرستان ماهنشان تشییع و در جوار شهدای دیگر آرام می گیرند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام گفت: پیکر مطهر شهدا ساعت 18:30 روز پنج‌شنبه 30 مرداد ماه در عوارضی شهرستان ابهر مورد استقبال گرفته و در شهرستان ماهنشان نیز به همین صورت مورد استقبال مردم و مسؤولان قرار می گیرد.

 

مهدی خانی در ادامه افزود: مراسمات مختلفی در جوار پیکرهای مطهر این شهدا در ابهر برگزار می شود که از جمله آن می توان به حضور آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مراسم شام غریبان شهدا اشاره کرد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان در ادامه به برنامه تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: پیکرهای مطهر شهدا در روز شهادت امام صادق (ع) در بوستان پردیس ابهر و همچنین در پارک ملت ماهنشان به خاک سپرده می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: همه این شهدای گمنام در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمده اند و یکی از مشخصه های همه آنها جوان بودنشان است به طوری سن آنها به ترتیب 17، 19، 20، 22 و 25 سال است. /949/ت302/ب

ارسال نظرات