۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۱۷۲۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

افزایش توانمندی علمی طلاب به حل مشکلات جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: از جمله راهکارهای برون رفت از آسیب ها و چالش هایی که امروز و فردای جامعه را تهدید می کنند، افزایش توانمندی علمی طلاب است.
طلاب

حجت الاسلام دکتر مسعود راعی، استاد حوزه و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسیدن به جامعه ای فرسوده و پیر را از دغدغه های جهانی بیان کرد و افزود: برخورداری از جمعیت جوان از آرزوهای هر کشوری به شمار می رود، که در سال های گذشته به علت سوء تدبیر بعضی از مسؤولان که در ابتدای کار با رهنمودهای بعضی از بزرگان به آن دامن زده شد، جای خود را با فرهنگ دینی اسلامی عوض کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: پویایی و نشاط هر جامعه ای در گرو داشتن جمعیت جوان آن جامعه است که سبب ایجاد فضای توسعه و پیشرفت شده و به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی هر کشوری به شمار می رود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: در سند چشم انداز افق 1404 یکی از آرمان های ارائه شده، رسیدن به جامعه ای برتر و فعال با حضور جوانان است و برای رسیدن به این چشم انداز داشتن پتانسیل اجتماعی و سرمایه لازم و کافی و ایجاد بسترهای لازم برای سمت و سو دادن به سرمایه های اجتماعی به سوی اهداف تصویب شده رسالتی همگانی و عمومی است.

 

وی در ادامه افزود:  ایجاد انگیزه در جوانان، هدفمند شدن فعالیت ها، پرهیز از حاشیه سازی و خنثی کردن کارها و هماهنگی هر چه بیشتر نهادهای هم عرض و یا طولی به عنوان راهکارهایی برای ترغیب هر چه بیشتر جوانان برای حضور در اجتماع می باشد.

 

حجت الاسلام راعی افزایش توانمندی علمی طلاب در زمینه آشنایی با آسیب ها و چالش هایی که امروز و فردای جامعه را تهدید می کنند، را از جمله راهکارهای برون رفت از این آسیب بیان داشت و افزود: ایجاد فعالیت های برون حوزوی با نهادهای مشابهی هم چون آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و تبادل نظرات از دیگر ضرورت های توجه به بحث تحدید نسل است.

 

وی در ادامه بیان داشت: حوزه های علمیه خواهران به عنوان یکی از مؤثرترین و کلیدی ترین مراکزی است که به دلیل حضور مستمر و تأثیرگذار در متن خانواده، می توانند نقش حیاتی را در زمینه کاهش آسیب ازدواج ایفا کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: حوزه ها به عنوان یکی از بازوهای دینی کشور، به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و اعتقادی و به دلیل حضور ویژه ای که در میان قشر عمومی مردم دارند، می توانند رسالت ویژه خود را در ضمن جلسات سخنرانی و استفاده درست از آموزه های اسلامی هر چه بیشتر به آحاد جامعه منتقل کنند. 

 

وی در ادامه آسیب های اجتماعی در جامعه را به جریان آبی تشبیه کرد و گفت: برای استفاده بهینه و جریان سازی مناسب از این آب نیاز به احداث سدها و کانال کشی است که در برخورد با آسیب های اجتماعی نیز احداث سدها و کانال کشی های مناسب از جمله بهره گیری مناسب از حوزه های علمیه یک ضرورت اجتماعی است تا بتوان از جریان تند آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات