۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۱۷۳۳۴
مدیر حوزه علمیه امام صادق شهریار مطرح کرد؛

تبیین عقاید شیعه نخستین قدم در ارتباط با جهان

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهریار تبیین عقاید شیعه را نخستین قدم در ارتباط با جهان عنوان کرد و در این زمینه تحکیم ارتباط حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و استفاده از وسایل ارتباط جمعی را مؤثر دانست.
تشيع
حجت الاسلام افشار مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با اقداماتی که در باب کنترل ماهواره ها صورت می گیرد،‌ اظهار داشت: اقداماتی که در این باب صورت می گیرد که تاثیرات منفی بر روی تفکر جامعه باقی گذاشته در چند محور می توان بررسی کرد یکی رصد کردن ماهواره ها و اطلاعات را به دست صاحب نظران و پژوهشگران رساندن تا در جاهایی که مربوز به مسایل تفهیمی کارهای ماهواره می باشد مثل شبکه رصد کارها را بصورت دسته بندی و عنوانهای مختلف برای افراد تبیین کنند سپس در اختیار خواص قرار داده و خواص طبق وظیفه شان بتوانند اطلاعات را با مبانی که در تفکر جهان بینی نظام اسلامی ما وجود دارد به مردم برسانند.
 
وی افزود: یکی از کارها تببیین نقش ماهواره هاست، به عنوان مثال بعضی از شبکه های ماهواره ای مثل شبکه voa بر روی تخریب خانواده ها و بعضی چون BBC بر روی تخریب موارد سیاسی جامعه و یا شبکه لویچه که مخصوص کشور آلمان می باشد بر روی تفکرات جوان جامعه کار می کند.و هر کدام وظیفه ای از آن تفکرات ظالمانه ای را در نگاهشان قرار دادند و به سمن آن امر حرکت می‌کنند.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام در ادامه با اشاره به این‌که تبیین و بررسی شبکه های ماهواره ای کار وزارت اطلاعات است افزود: تببین و بررسی کردن میتواند نقشه دشمنان را برای مردم بهتر روشن کند که الحمدلله وزارت اطلاعات خوب پیشرف کرده اند.
 
وی در پاسخ به سوال علت حرمت شبکه های ماهواره ای بیان کرد: شبکه های ماهواره ای فی نفسه می تواند انسان را به سمت علم و دانش هدایت کند و هم می تواند از راه گمراه کند اما آنچه در عالم واقع می بینیم گمراهی آن بیشتر از فایده اش می باشد و وقتی یک سیستم یک نگاه کلان به جامعه می کند و می بیند افراد جامعه از مسیر گمراه می شوند چاره ای ندارد در بعضی از موارد اقدام عملی کند و آنها را از ترویج تفکرات باز دارد.
 
این مدیر حوزه علمیه اقزود: به طور مثال شبکه کلمه یا شبکه ای که الهیاری در آن کار می کند اولین دست آوردشان از بین بردن وحدت اسلامی است که رهبر معظم انقلاب روی آن توجه دارند، آنها با شعار مکتب اهل بیت یک نوع فرهنگ و تفکر غرب را ترویج می دهند و چیزی از دستورات اسلام و نظرات اهل بیت در آنها دیده نمی شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین افشار با بیان سخنی از مقام معظم رهبری با مضمون «در باب رسانه غرب بهترین کار را انجام می دهد «خاطر نشان کرد»: یک سری شبکه ها به اسم اهل بیت هستند اما خلاف جهت اهل بیت حرکت می کنند و کار شیعه در اینجا کمی مشکل می شود و جای این هست که ما بعنوان شیعه هم از این شبکه ها از این نوع رسانه استفاده کنیم و بتوانیم حقی که در باب قرآن و اهل بیت داریم را به تمام دنیا برسانیم.
 
وی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی فرمودند که هنوز دنیا با معارف شیعه آشنا نشده است و اینجاست که ما باید با استفاده از این وسایل ارتباطی در خارج از کشور و با تحیکم حوزه ها و دانشگاه ها و ارتباط بین این دو، پژوهشکده های مختلفی را در سطح شهرها تشکیل داده و سئوالات و پرسش های جوانان را بشنویم و تحیل درستی از مبانی شیعه ارایه دهیم.
 
حجت الاسلام والمسلیمین افشار ضمن بیان 140 شبکه پورتن داریم که اخلاق جنسی غرب که برخلاف اخلاق اسلامی است را ترویج می دهند خاطر نشان کرد: شبکه های ماهواره ای در مسئله سبک زندگی ما وارد شده اند ساموئل هانتینکتون در کتاب چالش های هویت آمریکا گفته است که ما کاری نداریم شما مسلمان هستید یا غیرمسلمان، سیاه هستید یا سفید، موی شما صاف است یا فر، هر چه هستید به سبک آمریکایی زندگی کنید، سبک زندگی آمریکایی یعنی اختلاف و خیانت ببین زوجین، پاشیده شدن خانواده ها است.
 
وی با اشاره به این‌که جایگاه زنانه ای که اهل بیت و قرآن در باب حقوق بشر مطرح می کند هیچ کشوری مطرح نمی کند افزود: در یک تحقیقی از علت اسلام آوردن زنان تحقیق کردند که علت آن را دو چیز بیان کردند یکی حجاب و دیگری نفقه زن در اسلام، نفقه یعنی مرد بدون چون و چرا باید به زن و فرزندش نفقه پرداخت کند، چه حقوق بشری برای زنان بالاتر از این ؟ این حقوق زن در سطح عالی می باشد اما در کشورهای غرب هر دو طرف موظف هستند مرد و زن برای خودشان کار کنند که خانم ها در بعضی موارد ادعا دارند که باید خرج مرد را بدهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین افشار با اشاره به این‌که یکی از ثمرات ماهواره بلوغ زود رس جوانان است بیان کرد: بلوغ زودرس یعنی فرد در دوران زیر هشت سالگی به مسائل جنسی دست یابد، در کشور ما بسیاری از علما تلاش کرده و کتاب هایی نوشته اند اما این کتابها بعد از اتفاق افتادن این مسایل نوشته شده یعنی ما بجای دفعی بصورت رفعی عمل می کنیم و این مطمئنا پاسخگو نیست، ما باید بتوانیم دشمن را زیر نظر گرفته و راهکارهایی که دشمن برای فساد در جامعه ما مد نظر دارد آنها را بدست آورده و قبل از اقدام آنها خود در جهت ترویج کلام قرآن و فرهنگ اهل بیت اقدام کنیم.
 
وی افزود: اولین قدمی که در جهت تبیین عقاید شیعه، عقایدی که مبتنی بر قرآن و عترت است چون در جهان شیعه هم فرقه های مختلفی وجود دارد اما آن شیعه اصطلاحی که ما مد نظر داریم شیعه ای است که اهل بیت عصمت و طهارت پشتوانه فکری آن می باشد. اولین قدم ارتباط با جهان بیرون می باشد یعنی ما هر مقدار بتوانیم ارتباطات جهانی را با تمام کشورهای جهان برقرار کنیم می توانیم تفکر شیعی را در عالم ایجاد کنیم، اما اگر سکوت کنیم و یا این ارتباطات محدود و یا ناسالم باشد ما به سمت پسرفت حرکت می کنیم نه پیشرفت.
 
حجت الاسلام افشاری بیان کرد: در بخش های داخلی در قسمت آموزش پرورش و حوزه های علمیه هم با این روش آموزش که پیش می رویم به محتوای کلام اهل بیت و قرآن دست پیدا نمی کنیم، چون ریشه های آموزشی ما ریشه هتی محکم و استواری نیست در بعضی از مراکز کودک را از پیش دبستان و دبستان و راهنمایی تربیت می کنند و بعد وارد دانشگاه می کنند اولا همین روش باید در در تمام مراکز داشته باشیم و ثانیا این مراکز افراد را متخحصص و متعهد تربیت کنند باید از ریشه شروع کنیم و افراد را قالب گیری شده به جامعه تحویل دهیم که این در کشور اتفاق نیفتاده است.
 
وی با اشاره به این‌که ما می‌توانیم از اصول و اعتقادات شیعه دفاع کنیم و آسیبی به وحدت جهان اسلام وارد نشود افزود: روش این کار را حضرت آقا فرمودند که ما باید در آن مواردی که اختلاف داریم علما و صاحب نظران با هم بحث کرده و آنچه حق است بپذیرند و در بعضی از مناظرات که باعث می شود دشمن از آن بر علیه خود ما استفاده کند و وحدت جامعه از بن برود، طبق قاعده عقلی باید بخاطر اهم این مهم را کنار بگذاریم و طوری عمل کنیم که دشمن نتواند از عمکرد ما علیه ما استفاده کند./9593/ت302/ی
ارسال نظرات