۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۱۷۴۸۶
حجت‌الاسلام رضوی مهر:

مسکن‌سازی برای زوج‌های جوان اولویت فعالیت خیرین باشد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که تک فرزندی سبب گوشه‌گیری و پژمردگی کودک می‌شود، گفت: در تشکیل خانواده باید سخت‌گیری‌ها را کنار گذاشته و نسبت به آسان‌گیری ازدواج فرهنگ سازی کرد؛ حتی خیرین می‌توانند تعدادی منزل مسکونی برای زوج‌های جوان احداث کرده و به مدت چند سال در اختیار آن‌ها قرار دهند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت‏الاسلام سید‏ جلال رضوی ‏مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درباره تحدید نسل گفت: فرهنگ قرآن مشعلی روشن بخش برای هدایت بشریت است.

 

وی افزود: ملتی سعادتمند، پیروز و موفق است که فرهنگ قرآنی را لحظه به لحظه در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کند؛ یکی از ویروس‌های وارداتی به عنوان شبیخون فرهنگی دشمن علیه ملت‌های مسلمانان بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران و عدم تکثیر نسل است.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «در قیامت به کثرت امتم افتخار می‌کنم»، اظهار داشت: امروز واجب کفایی است خانواده‌هایی که می‌توانند تربیت نسل داشته باشند به افزایش جمعیت اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: افرادی که دلسوز قرآن بوده و دغدغه حفظ دستاوردهای پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را دارند، باید نسبت به ازدیاد نسل و رشد جمعیت که سبب شادابی و نشاط امت اسلامی می‌شود اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این‌که هرگز دولت‌ها نمی‌توانند به سبب عدم برنامه ریزی خود مردم را به تقلیل جمعیت دعوت کنند، بیان داشت: گفتمان تقلیل نسل در برخی از دولت‌های جمهوری اسلامی ایران کاری اشتباه و نادرست بود.

 

وی تأکید کرد: توسعه ایران اسلامی با رشد جمعیت صورت می‌گیرد؛ رشد جمعیت در کشورهای همانند هند و چین روز به روز در حال افزایش است؛ چه اشکالی دارد ما نیز یک شهر و استان جدیدی در کویر ایجاد کرده و به افزایش جمعیت اقدام کنیم.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم رشد جمعیت را از نشانه‌های بالندگی یک کشور دانست و گفت: دستورات دینی و قرآنی افزایش جمعیت را سبب خوشبختی خانواده‌ها بیان می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: اگر کودکی خواهر و برادر نداشته باشد گرفتار گوشه گیری و پژمردگی می‌شود؛ در تشکیل خانواده باید سخت‌گیری‌ها را کنار گذاشته و نسبت به آسان‌گیری ازدواج فرهنگ سازی کرد؛ حتی خیرین می‌توانند تعدادی منزل مسکونی برای زوج‌های جوان احداث کرده و به مدت چند سال در اختیار آن‌ها قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر چشم طمع داشتن بیگانگان به کشور را از نتایج کاهش جمعیت خواند و خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید روایات مربوط به ثواب فرزندآوری را بیان کرده تا افراد بدانند که تکثیر نسل عبادت است.

 

وی ادامه داد: خانواده‌ها به تک فرزندی قانع نشده و بدانند اگر چندین فرزند داشته باشند دیگر کودکانشان به عروسک‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌های بی جسم خواهر و برادر نمی‌گویند./993/ت302/س

ارسال نظرات