۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۱۷۶۲۶
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

کارها به دست نسل جوان سپرده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: جوانان تحصیل کرده و نخبگان ممکن است تجربه کاری نداشته باشند که در این مورد لازم است افراد با سابقه به مرور تجربیات خود را به نسل جوان انتقال دهند تا آنها بتوانند کارها در درست گیرند.
حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگر ان در افتتاحیه نمایشگاه دستارودها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر که صبح امروز یکشنبه دوم شهریور ماه در مجموعه مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر برگزار شد، گفت: شهادت دو بزرگ مرد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و امیدواریم که همه ما رهرو این عزیزان و شهدای انقلاب باشیم.

 

وی با اشاره به برنامه های خود در یک سال گذشته عنوان داشت: من فرزندان شهدا را مانند فرزند خود می‌دانم و به این یک سالی که در خدمت جامعه ایثارگر بودم افتخار می‌کنم.

 

حجت الاسلام شهیدی درباره اصول کار خود در بنیاد شهید گفت: سیاست اولیه کاری ما بر اساس الگو گیری از امام راحل بوده، ایشان در انقلاب خود به نسل آینده بسیار امیدوار بودند، نسل هایی که از آغاز انقلاب امام راحل تا امروز به یاری امام شتافته و در مقابل شاه خائن و امروز در مقابل آمریکا ایستادگی و ایثارگری می‌کنند، ما نیز از روزی که سر کار آمدیم با الگو گیری از امام راحل تلاش کردیم از نسل جوان استفاده کنیم.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: امروز باید نسل جوان در صحنه بیاید خط سیاسی و اولیه کار بنیاد شهید و مرکز دانش پژهان بر این اساس است که جوانان کارها را در دست گیرند.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به این‌که در میان فرزندان شهدا حدود 8 هزار نخبه داریم اظهار کرد: باید افرادی که پیر شده‌اند کنار بروند و راه را برای جوانان باز کنند تا آنها نیز در صحنه نقش خود را ایفا کنند امروز جوانان ما تحصیل کرده هستند و با کیفیت بهتری می‌توانند کار کنند.

 

حجت الاسلام شهیدی گفت: جوانان تحصیل کرده و نخبگان ممکن است تجربه کاری نداشته باشند که در این مورد لازم است افراد با سابقه به مرور تجربیات خود را به نسل جوان انتقال دهند تا آنها بتوانند کارها در درست گیرند.

 

وی با اشاره به این‌که حرارت جوانان قابل تحسین است عنوان کرد: باید از وجود جوانان استفاده کرد؛ رییس جمهور نیز در دیدار خانواده شهدا و ایثارگر بر این مساله تاکید داشتند؛ مقام معظم رهبری نیز در این باره می فرمایند: به جامعه بروید و با ایثارگران و خانواده شهدا ملاقات کنید زیرا آنها به گردن انقلاب حق دارند و اگر روزی برای انقلاب جنگ پیش آید همن ها در صحنه حاضر خواهند شد.

 

وی افزود: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری رییس جمهوری ماهانه با خانواده شهد ا و ایثارگر ملاقات می‌کند و این دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر به ما قدرت می‌دهد؛ در میان خانواده شهدا و جانبازان افرادی را مشاهده می‌کنیم که با اینکه بسیار از نظر جسمی صدمه دیدند اما قبل از خود به فکر دیگران بوده و چه اقدامات بزرگی را در خدمت رسانی به جامعه اسلام و مسلمین داشته و دارند.

 

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: ما باید نسل جوان نخبه به ویژه از میان خانواده شهدا و ایثارگران را توانمند و جانشین پروری کنیم تا در آینده کارها را به دست آنها بسپاریم.

 

وی در پایان از نمایشگاه دستارودها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر که در خیابان وصال شیرازی برگزار شده بود بازدید کرد./9668/پ202/ب4

ارسال نظرات