۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۱۸۱۶۸
حجت الاسلام گرایلی خبر داد:

برگزاری جشن های دهه کرامت در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که سلسله جشن های دهه کرامت از فردا در خراسان جنوبی آغاز خواهد شود، افزود: جشن های دهه کرامت در 30 بقعه متبرکه و امام زاده شاخص استان برگزار خواهد شد.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی در جامعه است، گفت: همزمان با دهه کرامت بیش از 50 مبلغ برجسته در بقاع متبرکه خراسان جنوبی سبک زندگی رضوی و فاطمی را برای مردم ترویج خواهند کرد.

 

وی با بیان این که همزمان با این ایام 30 امامزاده شاخص استان میزبان جشن های دهه کرامت خواهند بود، گفت: سعی شده در این ایام ابعاد شخصیت حضرت معصومه (ص) به خوبی برای دختران جوان تبیین شود زیرا بعضی از دختران به اشتباه  تجرد حضرت معصومه (ص) را عاملی برای تاخیر در ازدواج خود عنوان می کنند در حالی که حضرت معصومه(ص) به این دلیل ازدواج نکرده اند که شخصی در شان ایشان وجود نداشته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که دهه کرامت فرصت مناسبی برای خیران است تا با انجام وقف زمینه ازدواج آسان و به موقع جوانان را فراهم کنند، افزود: اگر یک بررسی کوتاه در خصوص وضعیت ازدواج جوانان داشته باشید متوجه می شوید در بیشتر موارد آنچه ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است نداشتن جهیزیه است بنابراین خیران و انسان های نوع دوست در این زمینه با وقف می توانند اداره اوقاف را در زمینه یاری رساندن به نسل جوان کمک کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که وقف برای ازدواج و جهیزیه از با ارزش ترین وقف ها در جامعه امروزی است، گفت: امام رضا (ع) همواره در تامین جهزیه نوعروسان و فراهم کردن بسترهای ازدواج پیشگام بوده اند بنابراین بهتر است مسؤولان و خیران جامعه هم با الگو برداری از ایشان در دهه کرامت دل خانواده ها بسیاری و جوانان را شاد کنند.

 

وی افزود: برگزاری کارگاه های مهارت زندگی، برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور معرفی آسیب های اجتماعی به دختران جوان و بیان فواید ازدواج به موقع و به هنگام برای دختران از دیگر برنامه هایی خواهد بود که دردهه کرامت برای دختران جوان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در ایام دهه کرامت از بسیاری از دستاوردهای اداره اوقاف در قالب یک نمایشگاه رونمایی شده و همزمان با این دهه  ساخت سازهای جدید در بقاع متبرکه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت: افزود: متاسفانه به دلیل خشکسالی و کمبود اعتبار نیاز اداره اوقاف برای احیای موقوفات به بخش خصوصی بیشتر شده است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که وقف یکی از مهم ترین راهکارها برای رونق وضعیت اقتصادی  و تولیدات ملی در کشور است، گفت: وقف می تواند علاوه بر عرصه اقتصادی در عرصه فرهنگی هم بیشترمشکلات را برطرف کند وقف برای ازدواج جوانان یکی از نمونه های وقف موثر فرهنگی در جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف همچنین از پایان طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی خبرداد و افزود: در پایان هر کدام از کارگاه های آموزشی طرح نشاط معنوی پس از برگزاری آزمون به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند از سوی اداره کل اوقاف گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد./968/پ203/ب

ارسال نظرات