۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۸۳۴۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با سیره رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با سیره رضوی هستند، گفت: شخصیت و معارف امام رضا(ع) در قالب برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در جامعه ترویج خواهد شد.
مديرکل ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) امروز در جمع خبرنگاران از دریافت 108 هزار نامه در دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: نامه های برتر در کتابی با عنوان «نجوای دل» منتشر خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: نهمین دوره‌ای است که جشنواره امام رضا(ع) در استان برگزار می شود که سال گذشته 93 هزار نامه دریافت کرده بودیم اما این تعداد امسال به 108 هزار نامه رسیده و این در حالی است که هنوز تمامی آثار شمارش نشده‌ است.

 

وی با بیان این که بیست و سوم مرداد آخرین مهلت ارسال آثار بود، تصریح کرد: این آثار در چهار گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داوری می‌شوند که در سه گروه نخست سه برگزیده و در گروه بزرگسالان پنج برگزیده خواهیم داشت.

 

دبیر جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) با تاکید بر این که بخش ویژه جشنواره با رویکرد بومی نیز سه برگزیده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در گروه های مختلف جوایز ارزنده ای برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

 

وی ملاک انتخاب نامه‌ها از سوی داوران را نگاه واقع‌گرا به قضایا دانست و افزود: نامه‌ها نباید شعاری و آرمانی باشند و اگر اندکی آرمان‌گرایانه نوشته می‌شوند دست ‌کم غایت مند باشند و نگاه بومی به مسایل نیز یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به دریافت آثاری از پاکستان و افغانستان اشاره کرد و گفت: استقبال سایر کشورها از این جشنواره ما را بر آن داشت که از سال آینده فراخوان جشنواره را در ابعاد بین‌المللی منتشر کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مراسم اختتامیه جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) در روز 13 شهریور برگزار می شود، بیان داشت: در مراسم اختتامیه ویژه برنامه های متنوعی با موضوعات بومی مانند چاووشی خوانی را هم خواهیم داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج فرهنگ رضوی را یکی از مهم ترین دستاوردهای جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ رضوی جامعه را در مسیر سعادت قرار خواهد داد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، ترویج فرهنگ رضوی و زندگی روزانه را به فرهنگ آراستن، توجه جامعه به نوشتن و نگارش نامه و ایجاد لحظه های ناب عاشقی که از ارادت به امام رضا(ع) نشأت می گیرد از جمله اهدف اساسی این رویداد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که در برگزاری این جشنواره هدف اصلی بسط و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است، تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در جامعه به منظور نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت بهره گیریم.

 

وی با بیان این که جامعه امروز نیازمند آشنایی بشتر با سیره رضوی هستند، ادامه داد: شخصیت و معارف امام رضا(ع) در قالب برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در جامعه ترویج خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات