۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۳۸۷
آیت الله ممدوحی:

التزام وزرا و دولتمردان به تبری از فتنه باید عملی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که خط قرمزی پر رنگ تر از فتنه 88 وجود ندارد، گفت: بنابراین به کار گیری فتنه گران و وابستگان به آنها در دولت کار بسیار غلطی است.
آيت الله حسن ممدوحي آيت الله  ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به هیأت دولت و وزرا مبنی بر این که باید به تبری از فتنه گران پایبند باشند، اظهار داشت: خط قرمزی پر رنگ‌تر از فتنه 88 نداریم زیرا این یک جریانی بود که برای براندازی نظام شکل گرفت.


وی با توجه به نفوذ برخی عناصر و وابستگان فتنه 88 در بخش‌های مختلف دستگاه‌های دولتی، گفت: به کارگیری چنین افرادی در بدنه دولت کار بسیار غلطی است.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در تبیین تفاوت میان انتقاد سازنده و تخریب، ابراز داشت: انتقاد نوعی نصیحت و دلسوزی است اما تخریب همراه با کوبیدن و عیب گذاشتن بر روی طرف مقابل است.


آیت الله ممدوحی با اشاره به اصول نقد و نقد پذیری، گفت: باید مواظب باشیم در این راه دچار انحراف نشویم؛ گاهی انسان می خواهد نقدی را به دیگری نسبت دهد در حالی که خودش به بدتر از آن مبتلا است؛ همه باید مراقب باشد که چه می گویند.


وی با تأکید بر این که همه دولت‌ها دارای کمالات و نقصان‌هایی بوده اند، بیان داشت: اگر کسی می خواهد نقدی به عملکرد دولت‌‌ها داشته باشد نباید تنها به سراغ نقاط ضعف برود؛ طبیعتا هرکس نقاط ضعفی دارد؛ دولت پیشین و فعلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و عملکردهای مثبت و منفی در کارنامه خود دارند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کسی که می خواهد انتقاد کند باید هم کارهای خوب و هم نقاط ضعف را بگوید و پرداختن به یک جنبه به دور از انصاف است./928/ت302/ج

ارسال نظرات