۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۵۸۶
مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند مطرح کرد:

ارتقای منزلت زنان در جامعه به واسطه الگو برداری از حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این که متاسفانه رونق بی حجابی و بی عفتی موجب کاهش شان منزلت زنان و دختران در جامعه شده است، گفت: باید با معرفی حضرت معصومه(س) به عنوان برترین الگوی دختران موجب افزایش منزلت اجتماعی دختران در جامعه شویم.
ارتقای منزلت زنان در جامعه به واسطه الگو برداری از حضرت معصومه

فاطمه صغری حجی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که بهترین نعمتی که خداوند می تواند به یک خانواده عطا کند فرزند دختر است، گفت: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم فرزند دختر را مایه برکت خانواده عنوان کرده و کسانی که دختران را زنده به گور می کردند به شدت مورد بازخواست قرار داده و به آنها فرموده است که روزی بندگان به دست او است و هیچ کس نمی تواند به بهانه جنسیت کسی را از نعمت زندگی محروم کند.

 

وی با بیان این که بارها در روایت متعدد از نبی اکرم(ص) روایت شده که هر کس فرزند دختر داشته باشد خداوند بهشت را به او واجب می کند، افزود: لازمه ورود به بهشت تربیت اسلامی فرزندان به ویژه فرزند دختر است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این که حضرت امام رضا (ع) از همان دوران کودکی خواهر بزرگوار خود را تحت سرپرستی گرفتند و حضرت معصومه (س) همانند اهل بیت از گوهر عصمت برخوردار بوده و عالمه علوم اهل بیت هستند، گفت: بهترین شیوه تربیتی تربیت اسلامی است که امام رضا (ع) در مورد حضرت معصومه به کار بردند و این بانوی بزرگوار در عصمت و علم سرآمد بزرگان و عالمان زمان خود بودند و اگر مسلمانان می خواهند دخترانی تربیت کنند که مایه مباهات خودشان و جهان اسلام باشند باید از حضرت معصومه(س) الگو برداری کنند.

 

حجی پور با اشاره به این که متاسفانه دختران به غلط فکر می کنند با بی حجابی و تبعیت از الگوهای غربی می توانند منزلت خود را در جامعه ارتقا دهند، افزود: در حال حاضر متاسفانه با بی حجابی و بی عفتی منزلت دختران را به شدت در جامعه مورد تهدید قرار گرفته و بیشتر مردان نگاهی ابزار گونه به دختران جوان و بی تجربه دارند که این موضوع نشان می دهد دختران باید با تبعیت از سبک زندگی حضرت معصومه(س) منزلت اجتماعی خود را ارتقا داده و سعی کنند از یک ابزار برای سو استفاده، به یک گوهر ناب برای تربیت انسان های برجسته تبدیل شوند.

 

وی ادامه داد: دختران و زنان مهم ترین نقش را در نشر اسلام دارند و با نقش مادری که دارند می توانند با تربیت فرزند صالح زمینه تعجیل در فرج را فراهم کرده و علاوه براین که طبق روایات از اصحاب امام زمان(عج الله) شوند می توانند فرماندهان و رزمندگان لشکر ایشان را هم تربیت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند افزود: منزلت و ارزش دختران به عنوان مادر در جامعه به حدی برجسته است که خداوند با هر بار زایمان زن تمامی گناهان او را بخشیده و زن به هنگام تولد فرزندان خود مانند کودک متولد شده خود پاک و بی گناه می شود.

 

حجی پور یادآور شد: متاسفانه تاکنون در کشور مسؤولان فرهنگی نسبت به الگو سازی و معرفی الگوهای برتر به دختران غفلت کرده اند که باید این کم توجهی هرچه سریعتری در کشور مورد بازبینی قرار گیرد و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) به عنوان الگوهای برجسته دختران از همان دوران دبستان به آنها معرفی شود تا به این ترتیب با بسیاری از آسیب های اجتماعی کنونی موجود در میان دختران مقابله شود. /968/ت302/ب

ارسال نظرات