۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۱۸۵۸۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

تقویت ولایت پذیری سبب تعالی و سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به مسئله ولایت، بیان داشت: همه ائمه معصوم (ع) و اساس اسلام و دین ما که به آن تاکید دارند ولایت است و انسان با پیشوا و امام انسانی متعهد و ضد سلطه و مودب به احکام الهی است که که باید ولایت پذیری را در خود تقویت کنیم.
استاد حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، به مناسبت هفته دولت، امروز یادواره شهیدان رجایی و باهنر با حضور ائمه جمعه محمودآباد و سرخرود  و مدیران و کارکنان ادارات در مصلی نمازجمعه شهرستان محمودآباد برگزار شد.


حجت الاسلام سید عربعلی جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در این مراسم  با بیان این که نگاه دین مبین اسلام به انسان ها نگاهی مثبت است، گفت: این نگاه به انسان ها که در قرآن کریم نیز آمده نگاهی منطقی و معقول است.


 امام جمعه سرخرود، بیان داشت: انسانی که مسجود ملائکه می شود خود را مسؤول و مسؤولیت پذیر می داند که باید در این راستا کوشا باشد.


 وی با بیان این که مجموعه قوانین و احکامی را که خداوند در اسلام وضع کرده برای رشادت، سعادت و به کمال رسیدن انسان ها است، تصریح کرد: انسان باید در تلاش باشد تا از تعالیم والای دینی بهره گیری و زمینه تعالی و تکامل خود را فراهم کند. 


حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که نماز و ترویج آن باید به نحو ارزنده ای در جامعه وجود داشته باشد، افزود: ترویج نماز اثرات و ثمرات گرانقدری برای جامعه اسلامی دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود.


وی، ادامه داد: اگر سیاست کشور و دین ما سیاست نه شرقی و نه غربی است پس باید دست به دست هم دهیم و نماز را تقویت کنیم که در راستای ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی و تقرب به خداوند منان بسیار اثرگذار است. 


امام جمعه سرخرود با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ، تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) در مدت اندکی که به یک یا دو هفته در شهر قم بودند برای خود خانه ای به منظور عبادت خداوند داشته که به نام بیت النور معروف شد این یعنی نماز نور مؤمن است.


استاد حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطرات شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهیدان رجایی و باهنر خدمت صادقانه و خالصانه را سرلوحه امور خود قرار دادند و شهید رجایی رییس جمهوری مکتبی بود.


 وی افزود: چون زندگی شهید رجایی به طور کامل با اخلاص عجین بود و خداوند نیز اعمالی را که با اخلاص همراه باشد می پذیرد سبب شد تا چنین فردی ماندگار شده و برای همیشه تاریخ الگوی اخلاص و خدمت به مردم باشد.

 

حجت الاسلام جباری در پایان با اشاره به مسئله ولایت، بیان داشت: همه ائمه معصوم (ع) و اساس اسلام و دین ما که به آن تاکید دارند ولایت است و انسان با پیشوا و امام انسانی متعهد و ضد سلطه و مودب به احکام الهی است که که باید ولایت پذیری را در خود تقویت کنیم./1314/پ202/ب

ارسال نظرات