۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۶۰۶
امام جمعه بیرجند:

بی توجهی به معرفی هویت تاریخی و فرهنگی موجب افزایش غرب زدگی نسل جوان می شود

خبرگزاری رسا ـ نمانیده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه در فرهنگی ترین استان کشور مسؤولان نسبت به معرفی هویت فرهنگی و تاریخی این مرز بوم به نسل جوان بی توجه هستند، گفت: غرب زدگی و تبعیت از الگوهای غربی و ماهواره ای مهم ترین نتیجه این بی توجهی در استان است.
امام جمعه بيرجند امام جمعه بيرجند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه در استان هیچ کدام از تصمیمات شورای فرهنگی به مرحله اجرا نرسیده و مسؤولان استان نسبت به معرفی هویت استان به نسل جوان بی توجه بوده و در زمینه تعبیه المان های مذهبی در خیابان ها و مکان های عمومی بسیار کند عمل می کنند، گفت: همین بی توجهی موجب افزایش فرهنگ و سبک زندگی غربی در میان نسل جوان شده به گونه ای که اگر در خیابان های خراسان جنوبی گشت کوچکی داشته باشید به وضوح نشانه های بی حجابی و تمدن غربی را در پوشش و مدل مو و زیورآلات نسل جوان مشاهده می کنید.

 

وی با بیان این که خراسان جنوبی یکی از دانشگاهی ترین استان های کشور بوده و بیشترین جمعیت سرباز و دانشجو در استان به سر می برند، گفت: اگر مدیران در معرفی  پیشینه فرهنگی و تاریخی نسبت به نسل جوان بی توجه باشند در آینده ای نه چندان خیابان های خراسان جنوبی به خیابان های کشورهای غربی از نظر پوشش و سبک زندگی شبیه خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه لباس بومی و محلی در اثر بی توجهی در استان به کلی از بین رفته است، گفت: متاسفانه لهجه مردمان جنوب خراسان و مفاخر خراسان جنوبی به شدت در معرض فراموشی بوده و نیازمند حمایت جدی و اعتبارات لازم برای احیا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که بسیاری از آثار باستانی استان به دلیل بی توجهی از بین رفته است، گفت: از بین بردن میراث های کهن و بی توجهی به آنها بزرگترین خیانت به آیندگان است.

 

وی با اشاره به این که مسؤولان باید توجه ویژه ای به اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگی داشته باشند، گفت: تعلل و کند عمل کردن در زمینه مصوبات شورای فرهنگی به شدت استان را در معرض تهاجم فرهنگی دشمن و ماهواره ها آسیب پذیر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید روح نشاط را در جامعه تقویت کرده است، گفت: بیرجند از قدیم قطب فرهنگی بوده است بنابر این انتظار ما این است مجموعههایی که میتوانند در حوزه فرهنگ مفید باشند در استان تقویت شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به این که متاسفانه به دلیل محرومیت، کمبود اعتبارات فرهنگی در مقایسه با سایر استان ها خراسان جنوبی را به شدت آسیب پذیر کرده است، گفت: دولتمردان در سطح کشور باید توجه ویژه ای به فعال کردن نهادهای فرهنگی و قرآنی در خراسان جنوبی داشته باشند و مردم استان هم در این زمینه دولت را یاری خواهند کرد.

 

وی با بیان این که مهم ترین هدف دشمن نابودی فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور و از بین بردن پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی مردمان ایران است، گفت: باید دولت نهایت سعی خود را برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و میراث گذشتگان در کشور به کار گیرد./968/پ202/ب

ارسال نظرات